خبرگزاری کار ایران

دستاورد مسئولان استان کردستان در سفر به سلیمانیه؛

شهرک های صنعتی مشترک در مرزها ایجاد می شود / بازگشایی مرز سیرانبند بانه در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۹۷۳

استاندار کردستان با اشاره به ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در مرزها و شهرهای مرزی گفت: شهرک ها باعث حل مشکل امنیتی مردم ، ایجاد اشتغال و همچنین پایان دادن به بحث کولبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیادر نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر خود به استان سلیمانیه اقلیم کردستان اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر، تحکیم روابط و همچنین سوق دادن تجار برای سرمایه‌گذاری در استان بود.

وی بیان داشت:‌ سلیمانیه از نظر زیرساختی در تامین آب، برق و گاز دارای مشکل است و استان می تواند در این زمینه در تامین موارد یاد شده به سلیمانیه پیشقدم باشد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به تشریح سفر پرداخت و اظهار امیدواری کرد: هفته آینده در بازدیدی که قرار است مسئولان اقلیم و فرماندار استان از مرز سیرانبند داشته باشند به طور رسمی این مرز بازگشایی شود.

وی مرز باشماق مریوان را دارای مشکل  و هزینه تردد در آن را زیاد دانست و قول مساعد داد در این زمینه فکری اندیشیده شود.

مرادنیا همچنین با اشاره به نشست مشترک دانشگاه کردستان با دانشگاه سلیمانیه گفت: در راستای استحکام روابط فی بینابین در خصوص هیاتهای ورزشی و فرهنگی و همچنین معافیت از هزینه‌های ویزا و عوارض خروج برای طرفین، تیم‌ها وهیات های ورزشی و فرهنگی از مسیر کردستان تردد کنند.

استاندار کردستان در ادامه مشکلات و موانع پیش روی کارگران در خصوص نبود ویزای کار در سلیمانیه اقلیم رادمحدودیت زمانی  ۱۵ روزه برای کار، اجحاف در مورد پرداخت نصف حقوق و نیز کاهش چند برابری کارگران و مهندسین در سلیمانیه دانست و گفت: در توافقی که با وزیر کار داشته‌ایم برای کارگران و مهندسان دفترچه کار صادر می شود تا تکنسین‌ها ، کارگران و مهندسان با خیال راحت بتوانند کار کنند.

استاندار کردستان با اشاره به صحبت های تلفنی خود با برهم صالح، رئیس جمهور و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر در اقلیم، اذعان کرد: قول مساعد دادند  تا درباره تفاهم نامه سلیمانیه، نهایت همکاری را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز