خبرگزاری کار ایران

محمد دره وزمی:

رشد 36 درصدی صادرات استان/ بیش از 4 میلیون دلار مبادلات کالا

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۰۰۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در 8 ماهه امسال کل مبادلات کالا در استان بالغ بر 2 هزار و 794 هزار تن به ارزش 4 هزار و 237 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 31 درصد و به لحاظ ارزشی 18 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات کردستان که در سالن شهدای دولت در استانداری برگزار شد، کل کالاهای صادراتی استان را در هشت ماهه سال‌جاری 706 هزار تن به ارزش 497 میلیون دلار اعلام کرد.

وی همچنین کل صادرات 8 ماهه سال 96 را به لحاظ وزنی برابر با 351 هزار تن به ارزش 237 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: به لحاظ ارزش وزنی 101 درصد و به لحاظ ارزشی صادرات استان کردستان 110 درصد رشد داشته است.

دره وزمی یادآور شد: صادرات استان از سایر گمرکات در 8 ماهه امسال 587 هزار تن بوده که به لحاظ ارزشی برابر با 417 میلیون دلار  بوده است.

وی ارزش وزنی کالاهای صادر شده از سایر گمرکات استان در 8 ماهه سال گذشته را بالغ بر 432 هزار تن به ارزش 361 میلیون دلار قلمداد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: به لحاظ وزنی رشد صادرات استان از سایر گمرکات  36 درصد افزایش داشته است.

دره وزمی بیان کرد: کل صادرات استان یک‌هزار و 293 هزار تن به ارزش 914 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش وزنی کل صادرات استان در 8 ماهه سال گذشته 784 هزار تن به ارزش 598 میلیون دلار بوده است، افزود: کالاهای صادر شده از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 65 درصد و به لحاظ ارزشی 53 درصد رشد داشته است.

دره وزمی به میزان واردات استان در 8 ماهه امسال هم گریزی زد و گفت: در مجموع 8 هزار و 500 تن کالا به ارزش 25 میلیون دلار از مرزهای استان واردات صورت گرفته که در مدت مشابه سال قبل 42 هزار تن کالا به ارزش 48 میلیون دلار واردات صورت گرفته که از لحاظ وزنی شاهد کاهش 80 درصدی و از لحاظ ارزش شاهد کاهش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه 8 ماهه در سال قبل هستیم.

دره‌وزمی میزان ترانزیت انجام گرفته از مرزهای استان در 8 ماهه امسال را یک‌هزار و 492 هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش این میزان ترانزیت برابر با 3 هزار و 299 میلیون دلار بوده است.

به گفته وی، ارزش وزنی ترانزیت استان در 8 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 15 درصد و به لحاظ ارزشی 12 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه جمع کل مبادلات استان در 8 ماهه امسال 2 هزار و 794 هزار تن بوده است، گفت: ارزش کل مبادلات استان 4 هزار و 237 میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی 31 درصد و به لحاظ ارزشی 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گفته دره‌وزمی، عراق، عمارت متحده، افغانستان، روسیه و پاکستان کشورهای هدف صادرات بوده که کشور عراق با 98 درصد از این میزان بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سهم استان از کل صادرات کشور به عراق 7 درصد بوده است، گفت: هدف‌گذاری استان در حوزه صادرات 393 میلیون دلار بود که 497 میلیون دلار برابر 126 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز