خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

تزریق کالاها در راستای تنظیم بازار، استانی باشد/ دوری از مراکز تولید، دلیل اختلاف قیمت‌ها/ هزار تن مرغ منجمد ذخیره شده

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۰۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص نحوه تزریق کالا برای تنظیم بازار گفت: تصمیمات اتخاذ شده باید به صورت استانی و نه با کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار کشور صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در کارگروه تنظیم بازار استان، به افزایش قیمت کالا در کردستان اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت کالا یک موضوع عمومی و مربوط به کل کشور است و اینکه قیمت برخی کالاها در کردستان نسبت به استان های همجوار کمتر بوده است.

وی ادامه داد: برای مثال در مهرماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته در استان‌های همجوار ما نرخ افزایش قیمت برنج داخلی ۲۰ درصد بوده که این رقم برای کردستان ۱۵ درصد ثبت شده است.

دره وزمی همچنین با اشاره به اختلاف قیمت برخی کالاها در مقایسه با دیگر استان‌ها گفت: از دلایل اختلاف قیمت کالاها، دوری استان از مراکز تولید، افزایش نرخ حمل ونقل، خروج برخی کالاهای اساسی به خارج از مرزها به هر روشی و نیز نقص در نظارت است که می تواند باعث این اختلاف قیمت ها شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود به میزان توزیع لاستیک ماشین سنگین مورد نیاز برای ناوگان حمل ونقل نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع هفت هزار و ٨۳۵ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین از نیمه دوم تیرماه به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: از این مقدار لاستیک اختصاص یافته به استان هزار و ۶۶۶ حلقه به ناوگان درون شهری، شش هزار و ۱۳۷ حلقه به ناوگان برون شهری اختصاص داده شده و ۳۲ حلقه نیز هنوز توزیع نشده است.

تزریق کالاها در راستای تنظیم بازار، استانی باشد/ دوری از مراکز تولید، دلیل اختلاف قیمت‌ها/ هزار تن مرغ منجمد ذخیره شده

وی همچنین در این جلسه به درخواست های مبنی بر مجوز برای صادرات سیب زمینی ونخود توسط تولیدکنندگان و تجار اشاره کرد وگفت: تولید سالانه سیب زمینی و نخود استان به ترتیب ۳۲۰ و ۴۳ هزار تن است که مصرف سالانه سیب زمینی کردستان ٨۰ هزارتن و نخود ۱۶ هزار تن است.

دره وزمی ادامه داد: لازم است کارگروه تنظیم بازار استان درخصوص ضرورت صادرات یا جلوگیری از صادرات این اقلام تصمیم گیری کند.

وی همچنین به ضرورت توزیع برنج و مرغ ذخیره شده برای تنظیم بازار اشاره کرد وگفت: هم اکنون هزار تن مرغ منجمد ذخیره شده وجود دارد و با این مقدار ذخیره نباید به نحوی اقدام شود که مردم تحت فشار قرار بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نحوه تزریق کالا برای تنظیم بازار باید به صورت استانی و نه با کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز