خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد :

بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی کامیاران تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های در حال انجام بخش کشاورزی کامیاران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در سفر خود به شهرستان کامیاران نیز از سیلوی تازه ساخت این شهرستان که ظرفیت ذخیره سازی 30هزار تن گندم را در شهرستان دارد بازدید کرد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار است که در شهرستان کامیاران سیلو ذخیره سازی گندم ایجاد می شود و خوشبختانه این پروژه در مرحله نهایی ساخت و آستانه بهره برداری قرار دارد.

 پیش از این اکثر تولیدات گندم این شهرستان برای ذخیره سازی به استان‌های دیگر صادر می شد.

در ادامه این سفر کشتارگاه طیور تمام اتوماتیک و مدرن شهرستان کامیاران مورد بازدید قرار گرفت.

جعفری تصریح کرد: این کشتارگاه با ظرفیت کشتار 30تن مرغ در روز ،اولین کشتارگاه صنعتی شهرستان کامیاران است.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران فاقد کشتارگاه طیور بوده افزود: این کشتارگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی و با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی به زودی به بهره برداری می رسد.

جعفری در ادامه از شرکت تعاونی و مرکز جمع آوری شیر روستای چیابراله با ظرفیت جمع آوری 7 تن شیر در روز بازدید کرد.

وی همچنین از سوله های در حال تکمیل و سالنها و خطوط تولید پنیر، دوغ و ماست این تعاونی بازدید بعمل آورد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی از احداث فاز دوم سردخانه زیر صفر درجه شهرستان کامیاران بازدید کردند.

جعفری گفت: این سردخانه می تواند در جهت نگهداری محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال و عرضه آن به بازارهای هدف در زمان مناسب بسیار حیاتی و مثمر ثمر واقع شود.

جعفری در این بازدید از بررسی روند پیشرفت و موانع موجود سردخانه «نوین سرمایش» کامیاران با حضور مجری طرح و کارشناسان مربوطه بازدید کرد.

از دیگر پروژه های مورد بازدید این سفر ،مزارع کلزای شهرستان کامیاران بود که این شهرستان مقام دوم تولید کلزای استان را دارد.

جعفری تاکید کرد: پتانسیل ها و استعداد شهرستان کامیاران با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، برای کشت محصول کلزا امیدوار کننده است و نوید آن می رود که توسعه کشت این محصول در شهرستان کامیاران به سطح مناسب و مورد انتظار برسد.

 در پایان این سفر یک روزه به شهرستان کامیاران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان جلسه ای مشترک با شرکت پیمانکار اجرای پروژه های پایاب سد گاوشان و حضور و همراهی فرماندار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان در محل سالن جلسات شرکت پیمانکار برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی همچون پیشرفت فیزیکی پروژه، تشکل های بهره برداری، معارضین محلی و راهکارهایی برای رفع مشکلات، مورد بررسی قرار گرفت.

در این سفر، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی، مدیر صنایع کشاورزی، مدیر شهرستان کامیاران و کارشناسان درگیر در اجرای پروژه های مورد بازدید، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان را همراهی کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز