خبرگزاری کار ایران

بهمن مرادنیا :

همه مسئولان انقلاب در برابر محرومیت‌های کردستان مسئولند / جدال‌های سیاسی دردی از مردم کرد را دوا نمی‌کند/ وجود 76 هزار پروژه نیمه کاره در استان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۴۹

استاندار کردستان گفت: همه کسانی که از بدو انقلاب و در دولت های مختلف مسئولیت داشته اند باید خود را در خصوص نیازها و محرومیت های استان مسئول بدانند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی با احزاب و فعالان سیاسی استان، بیان داشت: تحمیل و چینش هیچ نیرویی از جانب هیچ کس را نمی پذیرم و من به عنوان مقام عالی دولت در کردستان اهل تعامل و همفکری هستم و به تیمی که با آن کار می‌کنم کاملا اعتقاد دارم.

وی تیم اقتصادی دولت در استان را تیمی یکدست، منسجم و اهل کار توصیف کرد و افزود: همه نیروها فرزندان این استان هستند و نباید به رخ این نیروها با غرض چنگ انداخت.

استاندار کردستان فعالان سیاسی را به حذر از اتهام زنی به نیروها و مدیران توصیه کرد و گفت: من منکر بعضی نواقص نیستم اما به جای تخریب باید با حسن نیت مشکلات و ضعف‌ها یادآوری شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود بر حفظ حرمت تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت‌: هم اکنون ۷۶ هزار پروژه نیمه کاره وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که تامین این رقم عملا غیر ممکن است و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون شرایط کشور از دوران جنگ تحمیلی سخت تر است و دشمنان هوشمندانه به دنبال تخریب کشور و نظام هستند یادآوری کرد: بیت الغزل همه مدیران و دلسوزان و فعالان سیاسی باید توسعه کردستان باشد و همگان باید واقف باشند جدال های سیاسی  دردی از دردهای استان دوا نمی کند.

مرادنیا مجموع عقب ماندگی‌های استان را زاییده این دوران ندانست و گفت: همه کسانی که از بدو انقلاب و در دولت های مختلف مسئولیت داشته اند باید خود را در خصوص نیازها و محرومیت های استان مسئول بدانند.

وی به بیان اقدامات انجام شده برای توسعه استان نیز گریزی زد و گفت: از آغاز مسئولیت خود در استان نزدیک به ۱۵۰ جلسه با مقامات بالای کشور برگزار کرده ام و معتقدم باید کاری کنیم که آیندگان در خصوص عملکرد ما به عنوان مدیر بومی بد قضاوت نکنند و کارنامه بدی از خود بر جای نگذاریم.

مرادنیا پیگیری احداث ۱۰ واحد پتروشیمی در شهرستانهای استان، جلوگیری از خام فروشی معادن، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه های استان و تلاش برای کسب سهم مناسب آب برای رونق کشاورزی در استان از جمله تلاش های انجام شده و یا در دست اقدام دانست و گفت: متاسفانه سفر بعضی مقامات به استان کردستان که حتما دارای منافع بزرگ برای استان است با واکنش های احساسی برخی شخصیت ها مواجه می شود و این‌چنین رفتارهایی ضربه به روند توسعه استان است.

استاندار کردستان ادامه داد: برای تخصیص سهم عادلانه آب استان در گذشته کاری انجام نشده و من با همه توان و تنها به عشق مردم کردستان دم در اتاق وزرا ساعت ها منتظر می مانم، چرا که معتقدم کردستان باید با امکانات خودش توسعه یابد.

دیدار احزاب و فعالان سیاسی استان با استاندار کردستان و معاونان استاندار بیش از چهار ساعت به طول انجامید و در این دیدار افرادی از جریانهای اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی به بیان دیدگاه ها و انتقادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز