خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا کردستان خبر داد:

اجرای 4 طرح آبرسانی به 4 شهر استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۰۴

مدیر عامل آبفا کردستان از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلندمدت به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی گفت: درحال حاضر پنج تصفیه‌‌خانه آب در شهرهای سنندج (۲ تصفیه‌خانه)، بانه، سقز و حسن‌آباد یاسوکند فعال است و سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده را توزیع می‌کنند؛ ضمن اینکه یک تصفیه‌خانه دیگر نیز در سقز در دست اجرا است.

وی از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلندمدت به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز خبر داد و افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۳۵۰ هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفا کردستان بهره‌مند هستند.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر ۶ تصفیه‌‌خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان فعال است که برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان و قروه و سریش‌آباد قرار دارند که مجموعا ۷۰ درصد فاضلاب جمع‌آوری شده در شهرهای استان را تصفیه می‌کنند.

مدیرعامل آبفا کردستان اذعان داشت: در سال جاری با تکمیل و بهره برداری از 3 تصفیه خانه فاضلاب سه شهر بیجار، یاسوکند و کامیاران،ظرفیت تصفیه خانه به 80 درصد اتقاء می یابد.

محمدی در ادامه به برنامه آینده شرکت آبفا اشاره کرد و گفت: با احداث 2 تصفیه خانه فاضلاب در دهگلان و دیواندره و همچنین ارتقای 3 تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سنندج، سقز و مریوان، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب به 91 درصد می رسد.

مدیرعامل آبفا کردستان در پایان گفت: بیش از ۹۵ درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهرها جمع‌آوری می‌شود که این میزان معادل ۲ برابر میانگین جمع‌آوری فاضلاب در سطح کشور (۴۵ درصد) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز