خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

گرایش مادران کردستانی به زایمان طبیعی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش آمار زایمان طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک واحدی روز سه‌شنبه در نشست با اهالی رسانه کردستان اظهار داشت: توسعه سلامت در اولویت مجموعه وزارت بهداشت است و برای خدمت رسانی شایان به شهروندان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه جراید و مطبوعات در شرایط اقتصادی کشور نقش اثرگذاری در آمادگی مردم دارند، گفت: در این راستا رسانه‌ها با تاکید بر مقاومت و بهینه سازی مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی در امور زندگی خویش می توانند مفید به فایده باشد.
 
واحدی با اشاره به قابلیت مثبت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در توسعه بهداشت مردم، افزود: کاهش سزارین و ترویج روی آوری مادران به زایمان طبیعی و جذب هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی در بدنه سلامت استان از جمله رویدادهای مثبتی است که در ارتقای شاخص های بهداشتی مهم تلقی می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: سهم رسانه ها در ترویج اندیشه های استراتژیک برای پیشبرد توسعه در بخش های مختلف حائز اهمیت است که می طلبد مورد حمایت قرار گیرد.
 
واحدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان عملکرد دانشگاه در زمینه ترویج شیردهی مادران در سال 1396، افزود: تعداد 10 مرکز آموزش شیردهی فعال در سطح شهرستانها و تعداد 10 پایگاه بهداشتی مستقر در بیمارستانهای سطح استان، آموزش 52215 مادران باردار و زایمان کرده در زمینه شیردهی را برعهده گرفتند.
 
وی آمارهای مربوط به شیردهی مادران به کودکان زیر دو سال در سطح استان را مطلوب، روبه رشد و حتی بالاتر از میانگین های کشوری بیان و تصریح کرد: درصد تغذیه انحصاری با شیر مادر در کودکان زیر شش ماه در استان 74/8 درصد و کشور 53/1 درصد و طول مدت شیر دهی استان 23 ماه  و کشور 21/3ماه است که این نشان از عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی کردستان داشته است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز