خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد در سفر به کردستان مطرح کرد:

ضرورت تصویب قانونی جدید برای حمایت از اقشار ضعیف/ قانون با مفسدان اقتصادی تعارف ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۲۴

رئیس کمیته امداد گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌ها باید قانونی جدید در حمایت از اقشار ضعیف جامعه تصویب شود که این امر فقط با همکاری دولت و نمایندگان مجلس محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح با اشاره به وجود سه برابری مستمری مددجویان در سال گذشته و افزایش 14 درصدی در امسال گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌های نیازمندان باید قانونی جدید در حمایت از اقشار ضعیف جامعه تصویب شود که این امر فقط با همکاری دولت و نمایندگان مجلس محقق می‌شود.

وی با اشاره به ناکافی بودن خدمات موردی به نیازمندان در سال گذشته،گفت: با توجه به فشار اقتصادی و افزایش تورم قیمت‌ها، امسال کمک‌های موردی به نیازمندان افزایش خواهد یافت‌.

فتاح بابیان اینکه با توجه به تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمانی نیازمند همبستگی، یکپارچگی و وحدت ملی و همدلی مذهبی، قومی و سیاسی هستیم افزود: هم‌اکنون کشور دچار جنگ اقتصادی است و از دولت انتظار می‌رود با تدوین نسخه انقلابی راهکاری درست برای حل مشکلات ارائه کند‌‌.

رئیس کمیته امداد همراهی ملت با نظام و دولت را یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات فعلی را دانست و افزود: همه ما در این وضعیت مسئول هستیم. رفتار مدیران نباید اشرافی باشد بلکه سادگی یکی از خصوصیت‌های مدیران انقلابی است.

وی به اجرای عدالت برای مفسدان اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید نظام در اجرای حکم علیه مفسدان بدون تعارف با شخص و جایگاه فرد عمل کند.

فتاح با اشاره به اینکه دولت بیمه‌های اجتماعی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امسال ۲۳۰ میلیارد تومان به اختصاص داده است اعلام کرد: با توجه به افزایش تعرفه‌های بیمه‌های درمانی، به شرکت‌های بیمه‌گر بدهکار شدیم که تلاش می کنیم بدهی خود را تسویه کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه برخی از مددجویان روستایی در سال‌های گذشته باهدف مقاوم سازی مسکن از تسهیلات بانک‌ها استفاده کردند اما موفق به پرداخت اقساط خود نشده‌اند که این امر مشکلاتی برای آنها به وجود آورده است اعلام کرد: برای تسویه این بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی در حال مذاکره با نمایندگان مجلس هستیم تا از محل برداشت از صندوق توسعه ملی سهمی به این موضوع اختصاص دهند.

وی استان کردستان جز استان‌های برتر کشور در پرداخت زکات معرفی و تاکید کرد: باید محل هزینه‌کرد زکات به اطلاع مردم برسد چراکه شفافیت در عملکرد موجب افزایش اعتماد عمومی به این نهاد می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: تمام زکات جمع‌آوری شده برای ساخت مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل نیازمندان و ساخت مسجد و پروژه های عمرانی روستاها هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه هر یتیم تحت حمایت به‌طور میانگین پنج حامی دارد گفت:متوسط پرداخت کمک‌ حامیان در ماه ۲۲۰  هزار تومان برای هر یتیم است این در حالی است که میانگین دریافتی برخی ایتام ۵۰ هزار تومان است که باید تلاش بیشتری برای جذب حامی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز