خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از بخشی از خط لوله نهم سراسری انتقال گاز کردستان تا پاییز امسال

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۴۵

مدیر عامل شرکت گاز کردستان از پیشرفت 70 درصدی اجرای خط لوله نهم سراسری انتقال گاز خبر داد که با تزریق گاز به بخش دهگلان تا میاندوآب، این خط پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد فعله گری روز سه‌شنبه در نشست با اهالی رسانه کردستان درباره عملکرد سال گذشته این شرکت افزود: در سال گذشته بیش از 750 کیلومتر شبکه‌گذاری در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان انجام‌ گرفته و تعداد 12 هزار و 400 مورد انشعاب نصب و بیش از 33 هزار مشترک جدید به ‌صف مصرف‌کنندگان این استان اضافه شده است.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 530 هزار نفر از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که 95.6 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود.
 
فعله گری در ادامه سخنانش گفت: در سال گذشته برای گازرسانی به 120 روستا برنامه‌ریزی انجام شد که تا پایان سال تمامی موارد عملیاتی شد و تا دهه مبارک فجر تعداد 92 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
 
مدیر عامل شرکت گاز کردستان به برنامه‌های سال 97 اشاره و اعلام کرد: در سال جاری برای گازرسانی به 180 روستای استان هدف‌گذاری شده و برای بخش صنایع و اجرایی شدن مصوبه شورای اقتصاد در نظر است 150 تا 180 مورد از واحدهای صنعتی و تولیدی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
فعله گری ادامه داد: با تامین و تخصیص منابع مالی در شش ماهه نخست سال جاری شاهد گازدار شدن ۶۰ روستا خواهیم بود و آغاز عملیات اجرایی به ۱۲۰ روستایی دیگر نیز از برنامه های شرکت گاز کردستان در سال جاری خواهدبود.
 
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: توسعه گازرسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا همچون گذشته گاز را به طور مستمر به مشترکان برسانیم.
 
مدیر عامل شرکت گاز کردستان در خصوص پروژه خط انتقال گاز 56 اینچ سراسری دهگلان- میاندوآب که بخشی از خط انتقال لوله نهم سراسری گاز است، اظهار کرد: این خط در دو قطعه دهگلان تا سنته و سنته تا میاندوآب به طول 227 کیلومتر ، با اعتبار 300 میلیارد تومان در حال اجراست.
فعله گری اضافه کرد: این عملیات توسط شرکت مهندسی توسعه گاز کشور در دست اجراست که قطعه اول شامل 124 کیلومتر و قطعه دوم شامل 103 کلیومتر است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این خط در محدوده استان کردستان تا پایان آذرماه به پایان می رسد، عنوان کرد: ظرفیت انتقال این خط 100 میلیون مترمکعب گاز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز