خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت ‌احوال کردستان عنوان کرد:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر در استان کردستان کارت هوشمند ملی دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۹۶

مدیر کل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت: تاکنون ۹۹۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

حسن صومی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برابر آمار سازمان ثبت احوال استان کردستان جمعیت این استان حدود یک میلیون ۶۲۲ هزار نفر است که از این جمعیت یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال در استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
 
 وی افزود: تاکنون ۹۹۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط کارت ملی دریافت کرده اند، ولی هنوز ۲۷۰ هزار نفر از واجدان شرایط باقی مانده است. 
 
صومی بیان کرد:در حال حاضرکارت ملی هوشمند حدود ۳۵ هزار نفر هم در دفاتر پست و ادارات و دفاتر پیشخوان آماده تحویل است که از افراد تقاضامندیم با مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند در غیر اینصورت برابر پروسه زمانی باید برای بار دوم مراحل دریافت کارت ملی خود را انجام دهند.
 
وی با اشاره به اینکه «کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک نامگذاری کرده‌اند»، ادامه  داد:کارت هوشمند ملی استفاده چند منظوره خواهد داشت امکانات این کارت می‌تواند جانشین کارت بانکی، گواهینامه و ... شود.

مدیرکل ثبت احول استان کردستان در ادامه گفت: کارت ملی هوشمند یک فضا و یک قابلیت است ۲۱ اپلیکیشن برای آن طراحی شده از این کارت برای ساختار‌های بانکی، بیمه، انتخابات و ... استفاده خواهد شد.

صومی در پایان با بیان اینکه مهلت دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ تمدید شده است، گفت: افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز