خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر کردستان عنوان کرد:

ماده مخدر گل بیشترین رشد مصرف را در کردستان داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۳۴

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان تغییر مصرف مواد مخدر در استان گفت: بیشترین ماده مخدر مصرفی در کردستان تریاک و بالاترین رشد مصرف مربوط به ماده مخدر گل است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سلیم کریمی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در استان مشهود است، گفت: اما کماکان تریاک با ۳۵ درصد در رتبه اول مصرف مصرف کنندگان قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: میانگین سن مصرف در کشور ۲۱ سال و در استان ۲۳ سال است.

کریمی با بیان اینکه کردستان از نظر آلودگی به اعتیاد در جایگاه ۳۲ قرار دارد، افزود: نرم مصرف مواد مخدر گل در استان در حال رشد است.

وی یادآور شد: توجیه معتادان به ماده مخدر گل به اعتیاد و وابسته نشدن به آن مطرح شده در حالی که با تغییر ماهیت نیز اثرات مواد مخدر محدود نمی شود.

دبیر شورای هماهوگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار امیدواری کرد شمار مراجعه کنندگان به کمپ ترک اعتیاد رو به فزونی است و در این راستا کشفیات اطلاعاتی در استان ارتقا یافته است.

مدیر کل اجتماعی استانداری کردستان هم در این نشست اظهار داشت:حدود ۲۱ هزار نفر در استان آلوده به مواد مخدر هستند که ۶ درصد از این جمعیت را زنان شامل می شود.

فرانک قدسی گرایش رو به فزونی زنان به اعتیاد را نگران کننده خواند و گفت: مصرف مواد صنعتی در کردستان جایگزین مواد سنتی شده و این خطری است که عمدتا به واسطه نا آگاهی رقم می خورد. 

وی عنوان کرد: مراکز نگه داری معتادان بعضا خود محلی برای آسیب بیشتر به معتادین است که در این زمینه نیاز به بازبینی و بازسازی به شدت احساس می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان اعتیاد را یکی از ۵ آسیب کشور خواند و گفت: با اینکه پدیده اعتیاد در پی خود بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را به همراه دارد اما کردستان تا سال ۸۴ جزو استان های پاک از مواد مخدر بود و امروز در رتبه ۲۶ به بعد کشور قرار دارد.

قدسی، تلاش کلیه ارگان ها و نظارت مستمر از مراکز درمانی را برای مقابله با اعتیاد ضروری دانست و گفت: بر همین اساس۵۰۷ تشکل در قالب ۱۴ حوزه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان تشکیل شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز