خبرگزاری کار ایران

فردا صورت می‌گیرد؛

وزیر صنعت کلنگ تولید زنجیره فولاد در کردستان را به زمین خواهد زد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۳۳

فردا پنجشنبه و با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات اجرایی بزرگترین طرح صنعتی تاریخ استان کردستان با سرمایه‌گذاری نهایی بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه طی سفر یک روزه آقای دکتر شریعتمداری به کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه کلنگ‌زنی پروژه‌های مرتبط با زنجیره فولاد آغاز می‌شود، گفت: کارخانه آهن اسفنجی سقز با سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ٨۰۰ میلیارد تومان از جمله طرح‌های آماده برای آغاز عملیات اجرایی است.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید کنسانتره آهن، گندله آهن و آهن اسفنجی خام آن سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن است، افزود: این طرح پیش بینی اشتغال یک هزار و 150 نفر در زمینی به مساحت 105 هکتار با 20 هکتار زیر بنا احداث می شود.

فیروزی دو شهرستان بیجار و قروه را از شهرستان‌های مستعد در بخش سنگ آهن و صنایع معدنی و از جمله مقصدهای سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: در شهرستان بیجار طرح فرآوری سنگ آهن و احداث زنجیره فولاد با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون تن گندله آهن (مواد اولیه تولید آهن اسفنجی) با پیش بینی 200 شغل مستقیم و سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع با 12 هزار متر مربع زیربنا در یاسوکند بیجار احداث می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: تولید ورق گرم فولادی (اسلب) شرکت صنایع فولاد کردستان نیز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن و 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان قروه احداث می شود.
 
به گفته فیروزی برای عارضه یابی و حل ریشه ای مشکلات واحدهای تولیدی، کلینیک صنعت و سرمایه گذاری کردستان هم واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان توسط وزیر محترم افتتاح می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز