خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

قیمت مرغ در کردستان گران نیست/ تولید ماهانه ۶۷۰۰ تن مرغ در استان

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان کاهش قیمت مرغ در استان به نسبت میانگین کشوری، گفت: قیمت مرغ در استان نه تنها گران نیست بلکه در وضعیتی مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره به اینکه هر ماه در استان ۳۵۰۰ تن مرغ مصرف و ۶۷۰۰ تن تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر تولید نیز مازاد بر نیاز جامعه است.

وی، روند نزولی قیمت مرغ در استان را به نسبت میانگین کشوری یادآور شد و گفت: ماه گذشته با ۳.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی به میزان ۴۳ درصد به مصرف استان و مابقی به سایر استان ها صادر شد و این به واسطه قیمت پایین رقم خورده است.

جعفری اظهار داشت: قیمت مرغ در استان نه تنها گران نیست بلکه در وضعیتی مناسب است؛ چرا که مرغداری‌ها با نرخ کمتر از ۸۵۰۰ تومان متضرر می شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: دخالت در کاهش قیمت نه قانونی و نه اینکه می‌تواند کارساز واقع شود و بایستی قیمت تعیین شده تابع عرضه و تقاضا باشد.

جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود به خرید تضمینی گندم در استان نیز گریزی زد و گفت: بر مبنای برآوردها امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید می شود.

وی عنوان کرد: با این میزان تولید درآمد خوبی عاید کشاورزان و ۱۵۰۰ میلیارد تومان ثروت نیز به استان سرازیر می شود.

جعفری با بیان اینکه تاکنون با ۱۲۲ هزار تن گندم خریداری شده و بهای ۵۰ درصد آن در فاز اول پرداخت شده است، تصریح کرد: امسال با فزونی تولید گندم در استان می توانیم شاهد کسب رتبه دوم کشوری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز