خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

انشعاب غیرمجاز در سه شهر سنندج، بانه و مریوان/ هدر رفت سالانه ۴.۶ میلیون مترمکعب آب

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۵۵۷

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: وجود انشعابات غیرمجاز در سه شهر سنندج، بانه و مریوان، به تنهایی موجب هدررفت آب به میزان ۴ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب در سال می شود.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی هدر رفت آب است، اظهار کرد: از پیامدهای ناشی از نصب انشعابات غیرمجاز، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب، افزایش حوادث شبکه به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیر استاندارد و افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم است.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در سه شهر استان از وجود پنج هزار انشعاب غیرمجاز در شهر سنندج خبر داد و گفت: این مسئله موجب هدررفت آب به میزان سالیانه بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب آب می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین وجود ۴ هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در شهر مریوان و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در بانه، منجر به هدررفت آب به میزان ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب آب در مریوان و ۱۸۰ هزار مترمکعب آب در بانه در طول سال می شود که این مسائل موجب می شوند چرخه اقتصادی شرکت‌های آب و فاضلاب زیان ده باشند.

فرهاد با بیان اینکه ۶۹۰ هکتار از مساحت شهر سنندج معادل ۱۶.۳ درصد مساحت کل شهر،حاشیه‌نشین و استفاده کننده از انشعاب غیرمجاز هستند، تصریح کرد: این آمار در مریوان ۵۸۵ هکتار معادل ۷۲ درصد و در شهر بانه ۴۳۳ هکتار معادل ۴۹ درصد مساحت کل شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز