خبرگزاری کار ایران

کردستانی‌ها در سه ماهه نخست امسال بیش از 6میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۷۴

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در سه ماهه اول سال جاری 658 میلیون و 473 هزار و 103 متر مکعب گاز مصرف کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد  فعله‌گری با بیان اینکه در سه ماهه مشابه  سال گذشته 606میلیون و 59 هزار و 304 مترمکعب گاز  در بخش‌های مختلف مصرف شده است ،گفت: از  این میزان 40 درصد مربوط به بخش خانگی، 40 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی و مابقی در بخش واحدهای تولیدی وصنعتی  مصرف شده است. 

فعله‌گری با اشاره به شرایط جوی بخصوص زمستان در سال گذشته، افزود: در سال قبل ما شاهد زمستان سردی نبودیم و خوشبختانه هیچگونه قطعی گاز هم نداشتیم اما این افزایش مصرف بخشی از آن مربوط به افزایش تعداد مشترکان و بخش قابل توجهی از آن مربوط به جریان گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بوده که در تمام فصول سال چرخه سوخت آن تامین شده است. 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را ناشی از افزایش تولید گاز در سطح کشور و همچنین افزایش سهمیه گاز استان و تاحدودی وضعیت مناسب آب و هوا در فصل زمستان دانست. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه درباره توسعه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان در منطقه و سطح کشور در وضعیت مطلوبی  هستیم، به نوعی که ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است. 

فعله‌گری به برنامه های آتی شرکت گاز استان کردستان در سال 97 اشاره کرد و گفت: توسعه گازرسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که همچون گذشته گاز را به طور مستمر به مشترکان برسانیم. 

وی به مقایسه مصرف ماه‌های اول سال جاری و سال گذشته پرداخت و گفت: در فروردین ماه 96 میزان مصرف 236 میلیون و 787 هزار متر مکعب بوده که در سال 97 با افزایش 7/6 درصدی به 252 میلیون و 534 هزار متر مکعب ، در اردیبهشت سال 96 با مصرف 198 میلیون و 180 هزار مکعب و افزایش 3/13 درصدی به 224 میلیون و 508 هزار متر مکعب و در خرداد ماه سال 96 مصرف 171 میلیون و 91 هزار متر مکعب بوده که با افزایش 6 درصدی به 181میلیون و 429 هزار و 772 رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز