خبرگزاری کار ایران

اعلام فراخوان پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۹۰

فراخوان پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز اعلام شد.

به گزارش ایلنا، دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز با بیان اینکه جشنواره در روزهای 26 الی 30 آبان ماه 97 برگزار می شود، گفت: به منظور تحول و دگرگونی در ساختار اجرایی جشنواره و تلاش برای ایجاد فضایی فرهنگی و توجه ویژه به اندیشه های فاخر هنری ، جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار می شود.

وی به اهداف و اولویت‌های برگزاری این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: توجه به ادبیات و زبان کوردی به عنوان پشتوانه‌ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نو به فرهنگ عامه و بازآفرینی خلاقانه حماسه از اهداف برپایی جشنواره است.

صادقی ادامه داد: ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم و توجه ویژه و کشف استعدادهای جوان در عرصه‌های گوناگون نمایش و نیز حمایت مستمر از این استعدادها دیگر اهداف برگزاری جشنواره تلقی می شود.

وی، مقررات حضور در جشنواره را اعلام کرد و گفت: شرط اصلی حضور در جشنواره ارائه متن کامل نمایشنامه به زبان کوردی است.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز تصریح کرد: هرگروه نمایشی دارای شرایط و ضوابط و مقررات صادره از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سراسر کشور می تواند داوطلب حضور در جشنواره باشند.

صادقی با بیان اینکه جشنواره به طور جدی از پذیرش آثاری که به هر عنوان در جشنواره دیگری توسط گروه داوطلب شرکت کرده باشد معذور است، افزود: در صورت پذیرش اثر و حتی در زمان برگزاری جشنواره، در صورت اثبات حضور در جشنواره های دیگر، نمایش در هر مرحله ای حذف و هیچ کمک هزینه ای به گروه پرداخت نخواهد شد.

وی یادآور شد: جشنواره در راستای توسعه زیبا شناسی، فرهنگ و هنر کوردی و  به منظور حمایت از متون کوردی و تشویق و ترغیب نویسندگان مستعد خودی  از پذیرش متون ترجمه شده خارجی معذور است. 

صادقی خاطر نشان کرد: داوطلبان حضور در جشنواره 2 نسخه از متن مورد نظر را تا تاریخ 15 مرداد ماه 97 به دبیرخانه ارسال و فرم درخواست و حضور 3 نسخه از اجرای کامل نمایش با کیفیت مطلوب صدا و تصویر را نیز تا 5 آبان ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز اعلام آثار پذیرفته شده در جشنواره توسط هیئت بازبین 15 آبان ماه 97 دانست. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز