خبرگزاری کار ایران

معاون استاندارکردستان:

نرخ بیکاری کردستان ۲.۶ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۱۹۱

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کردستان با کاهش ۲/٦ درصدی پیشتاز کاهش بیکاری در کشور است.

بە گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه شورای اداری استان از میزان پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی ابراز نارضایتی کرد و گفت: 

در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان ۱۶/۳ درصد ومیانگین بیکاری کشور ۱۲/٦ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: در پایان سال ۹۶ میانگین بیکاری در کشور ۱۲/۱ درصد و در استان کردستان به ۱۳/۷ رسیده است، که با این وصف می‌توان کردستان را با کاهش ۲/٦ درصدی پیشتاز کاهش بیکاری در کشور دانست.

فیروزی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر کشور و استان ایجاد اشتغال و رونق تولید رسالت بسیار بزرگی است، افزود: سهم کردستان از اشتغال فراگیر۶۵۰ میلیارد تومان و از اشتغال پایدار روستایی ۲۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون در بخش اشتغال فراگیر ۹۰ و در اشتغال پایدار روستایی تنها ۲۳/۵ میلیارد تومان پرداخت شده است که متناسب با نیازهای استان نیست.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یکی از کارگروه های مهم تشکیل شده از سال ۹۵ را کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و گفت: از زمان تشکیل این کارگروه ۶۵ جلسه تشکیل و در آن ۴۲۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

فیروزی با بیان اینکه در مجموع ۵٨ درصد از مصوبات اجرایی و ۴۲ درصد نیز در دست اجرا است گفت: با تلاش و پیگیری‌های این کارگروه شغل هشت هزار و ۱۶۱ نفر تثبیت و‌ هدف‌گذاری تثبیت شغل ۱۲ هزار نفری صورت پذیرفته است. 

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات ۶۰٨ میلیارد تومانی در سال ۹۶ به بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و مشاغل خرد نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: همه تلاش مدیران  و نهادها باید بر جذب کامل و صدرصدی اعتبارات و تسهیلات باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز