خبرگزاری کار ایران

قلعه شاخانی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام متقاضیان الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۷۷

مدیرکل ارشاد کردستان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان در سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه‌شاخانی اظهار کرد: طرح ملی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف استاندارسازی محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصاب به بازار محصولات خانگی در هشت استان کشور در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این طرح در استان نیز اجرا می‌شود، افزود: الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی در هشت استان آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و لرستان به صورت پایلوت آغاز شده است.

قلعه‌شاخانی اضافه کرد: از تمام متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق استان‌ها و مشاغل مورد نیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir   اقدام کنند.

وی به شرایط متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل 18 سال سن، ساکن استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه ی کار سه شرط اولیه برای ثبت نام در این طرح اعلام شده است.

قلعه شاخانی همچنین گفت: تمام متقاضیان پس از احراز شرایط لازم است در کلاس‌های آموزشی، مهراتی مورد نظر و مشاوره‌ای شرکت کنند.

وی اذعان کرد: در صورت نیاز به اخذ تسهیلات برابر مقررات و ضوابط مربوطه پس از تایید گذراندن دوره‌های آموزش و مشاوره‌ای و تایید مراجع ذیربط اقدام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: افرادی که دارای مدرک مهارتی معتبر و مورد تایید از نظر مجریان طرح باشند ممکن است از کلاس‌های آموزشی مهارتی معاف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز