خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

۹۹ درصد از مزارع گندم کردستان به شیوه مکانیزه کشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۰۷۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 99 درصد از اراضی آبی استان به شیوه مکانیزه کشت می‌شود، گفت: در بحث کشت اراضی دیم نیز 97 درصد به صورت مکانیزه کشت می‌شود که در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرید سپری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم در سنندج با اشاره به حجم بارندگی های امسال افزود: در سال زراعی جاری ۵۵۳ میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۴ درصد و نسبت به هنجار بلند مدت ۱۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم می رود، اظهار داشت: از این میزان 33 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 525 هکتار نیز به گندم دیم اختصاص دارد.

سپری عنوان کرد: بر مبنای آخرین پیش‌بینی‌ها 940 هزار تن گندم در استان تولید خواهد شد، که سهم ما در بحث خرید تضمینی گندم در سال‌جاری 899 هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ هزارتن کود وارد استان شد، گفت: تاکنون 23 هزار تن کود بهاره تامین شده است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

سپری یادآور شد: مبارزه با آفت سن در سال گذشته 180 هزار هکتار بوده، این درحالی است که امسال 25 هزار هکتار مبارزه با سن داشتیم که این کاهش میزان مبارزه نسبت به سال قبل به واسطه بارش‌های مناسب بوده است.

سپری با تاکید براینکه 99 درصد از اراضی آبی در استان کاملا مکانیزه کشت می‌شود، گفت: در بحث کشت اراضی دیم نیز 97 درصد به صورت مکانیزه کشت می‌شود که در کشور بی‌نظیر است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ، یک هزار و 33 کمباین در استان داریم و سالانه 550 دستگاه کمباین از استان‌های دیگر برای کمک به استان در زمان برداشت گندم وارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز