خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد:

اجرای 53 کیلومتر عملیات توسعه شبکه آب کردستان در سال گذشته/بیش از 17 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۶۵

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در سال ۱۳۹۶ بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ متر عملیات توسعه شبکه آب را در شهرهای مختلف استان انجام داده است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین محمدی با اعلام این مطلب افزود: بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در مناطق شهرنشین استان سکونت دارند که ۱۰۰ درصد این جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حجم آب تولیدی در شهرهای استان ۱۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب بود،  تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب ۳۵۱ هزار و ۵۰۰  فقره است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته به مشترکان واگذار شد.

محمدی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۵۳ کیلومتر عملیات توسعه و بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در شهرهای مختلف استان اجرا شد.

لازم به ذکر است که بخشی از منابع تأمین آب شهرهای استان (۲۷) شهر از محل منابع زیرزمینی به میزان ۴۱ درصد و شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک رشته قنات است. بخش دیگر منابع تأمین آب شهرهای استان از محل منابع سطحی به میزان ۵۹ درصد و از ۶ واحد سد شامل سدهای قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان است.

با اجرای برنامه های توسعه تولید آب در سال جاری و با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین ذخیره آب موجود در پشت سدها، امکان قطعی و یا جیره بندی آب در فصل گرم وجود ندارد، اما با این حال از شهروندان درخواست می‌شود نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب همواره اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز