خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کردستان عنوان کرد:

اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی راهکار تعدیل در خشکسالی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۵۸

مدیر کل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی راهکار تعدیل در خشکسالی ها است، گفت: با این اقدام منابع آب زیر زمینی و آبخوان‌های دارای آب مدیریت و تقویت می شود.

به گزارش ایلنا، سعدی نقشبندی در بازدید از حوزه آبخوان روستای کریم آباد با اشاره به اینکه مرمت و نگهداری مستمر طرح‌های انجام شده برای افزایش کارایی، ضروری است، گفت: اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی راهکار تعدیل در خشکسالی‌ها است.

وی اظهار داشت: تغذیه مصنوعی، عملیاتی است که در راستای نفوذ آب حاصل از بارندگی به داخل سفره‌های آب زیرزمینی انجام می‌شود.

نقشبندی هدف از انجام این فعالیت را مدیریت و تقویت منابع آب زیرزمینی در مکان‌های مناسب و آبخوان‌های دارای آب با کیفیت، عنوان کرد و افزود: برای این گونه اقدامات اصلاح آبخوانداری نیز به کار می‌برند.

وی در ادامه از اجرای طرح بند تغذیه مصنوعی در حوزه سد سورال خبر داد و افزود: این مسیر با ۱۸ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در ادامه با اشاره اجرای طرح بند مصنوعی آبخوان روستای کریم آباد گفت: این بند با حجم بنای ۸۳۳ متر مکعب و سطح دریاچه آبگیر با ۲۵ هزار متر مربع که در هر نوبت آبگیری و سالانه ۲۵۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره می‌کند. 

نقشبندی گفت: برای اجرایی این طرح ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استانی هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز