خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خبرداد:

سرریز شدن 6 سد در کردستان در پی بارش‌های بهاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۷۱

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کُردستان گفت: بارش باران های بهاری در کردستان منجر به سر ریز شدن 6 سد شد.

به گزارش ایلنا، اقبال شانظری با بیان این که 2 میلیارد و ۱۸ میلیون متر مکعب آب در مخازن پشت ۱۲ سد در کُردستان ذخیره شده است، گفت: بیشترین حجم و میزان آب ذخیره شده مربوط به سد‌های شهید کاظمی سقز با ۷۷۰ میلیون متر مکعب و گاوشان با ۵۵۴ میلیون متر مکعب است.

وی اظهار داشت: مدیریت این دو سد که از بزرگترین سد‌های استان کُردستان نیز هستند به ترتیب در اختیار استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه قرار دارد.

شانظری عنوان کرد: بر اثر بارندگی‌های مناسب بهاره از مجموع سد‌های کُردستان ، ۶ سد زیویه ، گاران ، عباس آباد ، زریوار ، گاوشان و سورال سرریز کردند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کُردستان درباره حجم ذخیره آب در دیگر سد‌های استان گفت : هم اکنون ۲۰۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد قشلاق ذخیره شده که این مقدار ۹۵ درصد از ظرفیت مخزن این سد را شامل می‌شود.  

 به گفته شانظری، حجم ذخیره آب سد آزاد ۱۸۹ میلیون متر مکعب ، تالوار ۷۲ میلیون متر مکعب و چراغ ویس ۳۶.۲ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به وجود سه دشت ممنوعه (بیلان منفی آب) در کُردستان افزود: با وجود بارش‌های مناسب در سال آبی جاری ، دشت‌های قروه، دهگلان و چهار دولی همچنان با ۶۵۰ میلیون متر مکعب کسر آب مواجه هستند .

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: شیب تند کاهش ذخایر آب در دشت‌های قروه و دهگلان در سال‌های اخیر ملایم‌تر شده و این امر یکی از موفقیت‌های شرکت آب کُردستان در زمینه نظارت بر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه آب در این مناطق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز