خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد:

یکی از راه‌حل‌های اصلی مبارزه با بیکاری تولید اشتغال خرد و خانگی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۰۳

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایجاد اشتغال خرد و خانگی یکی از راه‌حل‌های اصلی مبارزه با بیکاری و تقویت تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیر منصور برقعی ظهر سه‌شنبه در حاشیه مراسم جشن خودکفایی و توانمندی ۱۲۷۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان، افزود: خوشبختانه خانواری که خودکفا می‌شوند به درآمد پایداری رسیده‌اند و از شاخص‌های توانمندی برخوردارند و این خانواده‌ها خوداتکا شده و می‌توانند امور اقتصادی زندگی خود را اداره کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان کردستان ۳۷۷۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت و بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کردند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: قرار گرفتن در مسیرهای مواصلاتی اصلی می‌تواند مشاغل خدماتی را توسعه دهد و از طرفی توجهی که زنجانی‌ها به آموزه‌ها می‌دهند باعث می‌شود که این استان را به عنوان یکی از نقاط نمونه معرفی کنیم.

برقعی با بیان اینکه می‌توان‌مسئله نیازمندان را به واسطه ظرفیت‌های خود استان رفع کرد، افزود: در بازپرداخت اقساط وام، ضعیف‌ترین اقشار صادق‌ترین مردم هستند و اقساط معوقه وام‌های خرد از ۲ درصد کمتر است.

وی ابراز کرد: طی سال گذشته ۹۵ درصد از برنامه‌های کمیته امداد در سطح ملی محقق شد و  کمیته امداد اصلی‌ترین دستگاه تولید اشتغال است که با نگاه به تولید اشتغال‌های خرد و خانگی یکی از راه‌حل‌های اصلی مبارزه با بیکاری و تقویت تولید داخلی است.

قائم مقام کمیته امداد کشور عنوان کرد: چنانکه اقتصاد استان روند صعودی را طی کند مشکل بیکاری حل و فصل می شود، منتهی عنایت خاصی از سوی دستگاه های مربوطه را می طلبد که بایستی طرح ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز