خبرگزاری کار ایران

دروه رزمی مطرح کرد:

عملیات اجرایی تولید 6/1 میلیون تن فولاد در کردستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۹۰

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از شروع عملیات اجرایی تولید 6/1 میلیون تن فولاد در استان سخن گفت.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی در جلسه  بررسی و امضاء موافقتنامه زنجیره فولاد کردستان با حضور معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه هدف‌گذاری فولاد کردستان تولید 6/1 میلیون تن محصول فولاد در استان است گفت: طبق قول مساعد معاون وزیر و استاندار کردستان در سه سال آینده سه کارخانه تولید زنجیره فولاد به اتمام خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه در راستای ایجاد زنجیره فولاد کردستان کنسرسیومی متشکل از ایمیدرو با 44 درصد، کیمیا معادن 16 درصد، شرکت‌های امداد و صبانور هرکدام با 20 درصد تشکیل شده است افزود: تشکیل شرکت فولاد کردستان اولین گام مهم در راستای اجرایی شدن طرح تولید فولاد کردستان است و با قول مساعد معاون وزیر و استاندار کردستان تا سه سال آیند به ظرفیت کامل زنجیره تولید فولاد دست خواهیم یافت.

 دروه‌زمی در ادامه به ظرفیت‌های مطلوب بخش معدن در استان اشاره کرد و افزود: در استان کردستان معادن غنی فلزی و غیر فلزی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند عواید و ارزش افزوده فراونی را نصیب استان کند.

 وی با اعلام اینکه برای تولید 6/1 میلیون تن فولاد نیازمند استخراج 5/4 میلیون تن سنگ آهن هستیم ادامه داد: ایجاد کارخانه‌های تولید فولاد در استان طی سه سال آینده کمک خواهد کرد که معادن کوچک فعال و صرفه اقتصادی داشته باشند.

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه به وصول حقوق دولتی از معادن به مبلغ 40 میلیارد تومان خبر داد و گفت: طبق قانون باید 15 درصد از این مبلغ به استان بازگردد تا در زیرساخت‌های معدنی هزینه و سرمایه‌گذاری شود که متاسفانه تاکنون جیزی از این مقدار به استان داده نشده است.

 وی افزود: هم اکنون معادن ما نیازمند ایجاد 106 کیلومتر راه و جاده آسفالته هستند و برای انجام این کار به 46 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که انتظار داریم از محل وصول حقوق دولتی به استان تخصیص داده شود.

 دروه رزمی تعداد واحدهای صنعتی با اشتغال بالای 100 نفر را 10 واحد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با به ثمر رسیدن کامل کارخانجات تولید زنجیره فولاد روز به روز به تعداد واحدهای صنعتی با اشتغال بالا افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز