خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی انجام شد؛

قدردانی از نیم قرن خدمات بی‌شائبه مرد فقه و عرفان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۹۷۰

طی‌مراسمی از نیم قرن خدمات و دستاوردهای بی‌بدیل پروفسور سید اسعد شیخ الاسلامی بنیانگذار رشته دانشگاهی فقه شافعی در دانشگاه تهران تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، تکریم و بزرگداشت چهره‌های علمی و ادبی و البته تاریخ ساز چندی است توسط مراکز علمی کردستان اجرا و عملیاتی می‌شود؛ آیینی که تعلل و دیرهنگامی در برپایی آن بعضا دل آزردگی و سردی‌گرایی جمعی از فرهنگ سازان و اسطوره شناسان این خطه را در پی داشته است اگر چه چنین دلاورانی هیچ گاه خم به ابرو نیاورده و از این رهگذر مسیر تعالی را بی وقفه پیموده اند. اما جای بسی خرسندی است که در این موعد و زمان کنونی نیز قدردانی را توشه راه خویش قرار داده ایم.

در این میان قدردانی و قدرشناسی از بیش از نیم قرن خدمت دلسوزانه عالم فقه و حکمت" پروفسور اسعد شیخ الاسلامی" روز شنبه از سوی بنیاد نخبگان کردستان و با همکاری دانشگاه کردستان توانسته است بر این مهم صحه گذارد.

در این مراسم فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه احترام و تکریم به صاحبان و اثرگذاران عرصه علم و فناوری از سنت های دیرین و جزئی از هویت ماست، گفت: سنگ اندازی عصر مدرنیسم فراروی چنین اصل و رویکردی مورد پذیرش نیست.

وی دستاورد های پرفسور شیخ الاسلامی را فتح بابی برای راهیابی دانشجویان فقه و معارف دینی به دانشگاه تهران دانست و اظهار داشت: تاسیس رشته فقه شافعی در دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز تاسیس آزمون تشخیص سطح علمی روحانیون اهل سنت برای اعطای مدرک از جمله خدمات فرهنگی وسیع این عالم هویت خواه تلقی می شود.

اخلاقیان عنوان کرد: تدریس دروس فقه شافعی در کنار زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان به عنوان نقطه عطف تاریخ این دانشگاه زمینه ساز توسعه این رشته هاست.

احمد خضری مولف و پژوهشگر فقه و معارف دانشگاه تهران دیگر سخنران این مراسم بود و در باب خصوصیات اخلاقی این عالم فرزانه، گفت: فضل و اخلاق پسندیده، مسئولیت پذیری اجتماعی، تلاش برای حفظ انسجام ملی، نوآوری و ابداع در تاسیس رشته فقه و شافعی در دانشگاه تهران و نیز اهتمام برای حفظ تقریب مذاهب اسلامی از جمله ویژگی شخصیت پروفسور شیخ الاسلامی است.

در ادامه ارائه سخنانی کوتاه از سوی رئیس بنیاد نخبگان کردستان و اسعد اردلان_ نویسنده و پژوهشگر تاریخ_ در باب خدمات افزون پرفسور شیخ الاسلامی و پخش کلیپی در قالب سخنان شاگردان این عالم نیز پایان بخش این آیین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز