خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

لزوم مساعدت بانک‌ها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۷۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و استان می طلبد بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای مشکل در جهت افزایش اشتغال و رونق اقتصادی کمک و مساعدت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا،حسین فیروزی در شصت‌ودومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حمایت از واحدهای تولیدی دارای مشکل را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و استان می‌طلبد بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای مشکل در جهت افزایش اشتغال و رونق اقتصادی کمک ومساعدت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی نیز باید در قبال تعهدات خود به بانک ها مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند، گفت: بانک ها نیز بر اساس اصول وقواعدی اداره می شوند واگر در سیستم بانکی اشکالی پیدا شود دیگر مسایل اقتصادی دچار مشکل می شوند.

فیروزی اضافه کرد: لازم است دریافت کنندگان تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی در صورت توان و در موعد مقرر به وظایف و تعهدات خود در قبال بانک ها عمل کنند تا بانک ها نیز بتوانند از آن محل به طرحهای بیشتری تسهیلات وسرمایه در گردش اعطا کنند که این مسئله حتما به نفع تولید وایجاد اشتغال بیشتر است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه سازوکارها وبرنامه ها باید در راستای تحقق این شعار بکار گرفته شود و یکی از راه‌های نیل و تحقق این هدف فعال کردن بنگاه های تولیدی برای ساخت کالاها و برندهای باکیفیت ومشتری پسند در داخل وخارج کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: در استان کردستان واحدهای تولیدی ارزشمندی وجود دارند که با حمایت از آنها هم کالای با کیفیت تولید می شود و هم فرصت‌های نوینی برای اشتغال جوانان ایجاد می شود.

لازم به ذکر است؛ مشکلات چند واحد تولیدی در بخش صنعت مورد بحث وبررسی قرار گرفت. از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی دریافت تسهیلات سرمایه در گردش وتسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی بود که تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ و به بانک های عامل تاکید شد در این خصوص اقدامات موثر را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز