خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

نخستین کنفرانس ملی باستان‌شناسی هورامان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۶۷

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از برگزاری نخستین کنفرانس ملی باستان شناسی هورامان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی باستانشناسی هورامان روز یکشنبه 23 اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس ملی ارائه نتایج پژوهش‌های باستان‌شناسی نجات بخشی در محدوده سد داریان در شهرستان سروآباد است.  

وی اظهار کرد: در این کنفرانس تعداد 12 سخنرانی ارایه می شود که به کشفیات دوره های مختلف باستان‌شناسی از دوران پارینه سنگی، دوره های روستانشینی و عصرآهن تا سده های اخیر می پردازند. علاوه بر این، نتایج بررسی های زمین شناسی، زمین ریخت شناسی و قوم باستان‌شناسی که در محدوده سد داریان انجام شده نیز ارائه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با مهم ارزیابی کردن این کنفراس ملی در راستای معرفی منطقه هورامان و استان، افزود: در این کنفرانس رئیس پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس کل موزه ملی ایران و پژوهشگرانی از بخشهای مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراکز پژوهشی کشور حضور خواهند داشت.

 وی در ادامه گفت : این کنفرانس با همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج و با همکاری پژوهشکده باستان‌شناسی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پژوهشکده کردستان شناسی و دانشگاه کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز