خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد:

دانشگاه با نگاه واقع گرایانه به حل مشکلات جامعه وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۱۴

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشگاه جزیی از جامعه است، گفت: دانشگاه با نگاه واقع گرایانه به حل مشکلات جامعه وارد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان امروز در همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی در دانشگاه کردستان، گفت: همواره قابلیت ها و پتانسیل های حاکم بر اراضی زراعتی منطقه کردستان زبانزد مردم بوده واست.

وی عدم همکاری وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاه را ضعفی فزاینده تلقی کرد و افزود: طی چند سال اخیر وزرات کشاورزی بر محدود سازی پذیرش دانشجویان با گرایش رشته منابع طبیعی و کشاورزی در مراکز علمی تاکید و مانورداده است، و بعضا نسبت به کاهش سهمیه تسهیلات تکمیلی مبادرت به عمل آورده است.

اخلاقیان عنوان کرد: بیکاری و عدم اشتغال در کلیه رشته های دانشگاهی وجود دارد و صرف اظهار این مطلب که چنین گرایش و رشته هایی با اشتغال منافات دارد، قابل پذیش نیست.

اخلاقیان با بیان این مطلب که دانشگاه جزیی از جامعه است، گفت: چنانچه نسبت به این رویکرد تجدید نظر به عمل نیاید شاهد فرسایندگی و افول کاربردی رشته های مذکور می شویم، از این جهت بایستی پیوند و تعاملی سازنده بین مراکز علمی متناسب با نیاز جامعه برقرار شود.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: رعایت نکات و بلکه تمهیداتی نظیر گسترش و ارتقای مهارت کاربردی در رشته های تجربی با هدف کارآفرینی در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص موثر خواهد بود.

اخلاقیان دارا بودن کشاورزی مدرن و مکانیزه را از بعد پژوهش و علمی مورد تاکید قرار داد و گفت: با بهره‌گیری از چنین رویه هایی شاهد به حداقل رساندن مصرف آب در بخش کشاورزی و بهره وری از پتانسیل های موجود می شویم، از این حیث تغییر شیوه و عملکرد در برخی رویه ها ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز