خبرگزاری کار ایران

خسروتاج مطرح کرد:

دولت منافع ملی را در راستای حفظ کرامت مرزنشینان تدوین می‌کند

کد خبر : ۶۱۶۹۸۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران‌گفت: مشکلات بازاریان بانه‌ای و دیدگاه‌های آنان پیرامون اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی را با امانت داری و نظر مساعد به مسئولان وزارت کشور منتقل می‌کنیم و به بازاریان اطمینان می دهم دولت منافع ملی را توأم با منافع مرزنشینان تدوین خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بانه، مجتبی خسروتاج که روز گذشته در رأس یک هیأت بلندپایه از مدیران اقتصادی و بازرگانی دولت به بانه آمده بود، در دیدار با نمایندگان بازاریان و مرزنشینان گفت: با توجه به مصوباتی که دولت در سال گذشته پیرامون ساماندهی مبادلات مرزی ابلاغ کرده و همچنین فعالیت هایی که در گذشته از طریق معابر موقت مرزی انجام می گرفت، ظاهراً معافیت های گمرکی در نظر گرفته شده در این طرح پایین است و بازاریان علاقمند بودند این موضوع و دیگر مشکلات‌شان را از نزدیک با بخش اقتصادی و تجاری دولت مطرح کنند.

وی با اشاره به شعار امسال در زمینه حمایت از تولید و کالای ایرانی افزود: واحدهای تولیدی توقع دارند از محصولات آنها حمایت شود، همچنان که به همان میزان انتظار می رود دروازه های کشور برای تجارت باز شود.

خسروتاج نشست خود با نمایندگان بازاریان و فعالان اقتصادی شهرستان بانه را فرصت خوبی دانست تا هم دغدغه های دولت با تعریف دقیق از منافع ملی به مردم و مرزنشینان منتقل شود و هم پیشنهادات منطقی بازرگانان استان را که با ایجاد اصلاحاتی در مصوبه دولت، زمینه فعالیت سالم بازرگانی در استان کردستان را شکل می دهد، بشنود و به مسئولان کشوری گزارش دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت درباره مهم ترین دغدغه های بازاریان بانه ای در زمینه اجرای مصوبه ساماندهی مبادلات مرزی افزود: هم در زمینه وارد نمودن حجم زیاد کالاهای خریداری شده که در آنسوی مرز مانده و هم پیرامون افزایش تخفیفات گمرکی که مشوق کافی برای ورود گردشگران و خرید از بازارهای این شهر را فراهم نماید، در جلسه روز شنبه با حضور مسؤلان کشوری و وزارت کشور به طور قاطع دفاع خواهم کرد.

خسروتاج با اشاره به ظرفیت های مهم استان کردستان و شهرستان بانه در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری، ضرورت برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بانه هم به شرطی که ایجاد منطقه ای برای امکان صادرات تولیدات، فرآوری و صنعت باشد، مورد حمایت دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز