خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مطرح کرد:

گفت و گوی ملی تنها راه حل مسایل اجتماعی کشور است

کد خبر : ۶۱۶۳۲۷

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه گفت و گوی ملی تنها راه حل مسائل اجتماعی کشور است، گفت: در این مسیر ممکن است با مقاومت هایی برخورد کنیم که لازمه تحول و تغییر در آن نیز به روندی پیوسته نیازمند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امین قانعی‌راد روز چهارشنبه در همایش ملی جامعه شناسی مرز که در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: ارزش برگزاری این همایش به نوآوری اجتماعی است که این مهم در همایش صورت داده شده است.

وی با بیان اینکه نوآوری اجتماعی در شکل‌گیری گفت گوی ملی نقش مهمی را ایفا می‌کند، گفت: افزون بر اینکه گفت و گوی ملی نخبگان استانی و  ملی را با هم تجمیع می کند در برقراری ارتباط بین جامعه و دولت نیز مفید به فایده خواهد بود.

قانعی‌راد عنوان کرد: عدم ارتباط مستقیم شهرهای مرزی با مرکز نشین مانع از شناخت چهره‌های علمی از مناطق مرزی شده و نخبگان را از دسترسی به این نواحی محروم کرده است.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه جامعه شناسی به مقوله امنیتی تبدیل شده است، افزود: روابط جامعه‌شناسان با یکدیگر در کشور بیگانه و دور از هم است و این عدم شناخت و آگاهی از مسائل مختلف مانع از ارائه راهکار برای حل مشکلات شده است.

قانعی راد، تفکر حاکمیتی کشور را مبنی بر مغفول ماندن قشر جامعه شناس را قابل پذیرش ندانست و گفت: اگر می خواهیم برای مسائل مختلف کشور چاره اندیشی شود بی شک نظر، بینش و راهکار جامعه شناسان مهم و بلکه ضروری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به عدم ارتباط و اتصال دولت و جامعه شناسان با بطن جامعه اشاره و عنوان کرد: صرف بیان مفاهیم انتزاعی و قوانین به مردم و بعضا رد آن از سوی آنان نیز مشکلی را حل نمی کند پس بایستی در راستای برقراری و ترمیم ارتباط تلاش کرد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی‌کشور با بیان اینکه گفت وگوی ملی تنها راه‌حل مسائل اجتماعی کشور است، گفت: در این مسیر ممکن است به مقاومت هایی برخوریم که لازمه تحول و تغییر در آن نیز به روندی پیوسته نیازمند است.

قانعی‌راد تاکید کرد: بایستی مانع از به حاشیه‌راندن نخبگان کردستان شویم و زمینه برقراری ارتباط با همکاران خویش را فراهم کنیم.

وی اقدام دانشگاه کردستان را در تاسیس رشته جامعه شناسی مرز را ارزشمند تلقی کرد و گفت: با پذیرش این اصل که امروز نفوذ پذیری مرز پذیرفته شده است، اقدام گروه جامعه شناسی دانشگاه کردستان ستودنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز