خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان :

دولت درصدد اصلاح مصوبه مبادلات مرزی به نفع مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۱۶

استاندار کردستان از اراده دولت برای اصلاح مصوبه مبادلات مرزی در راستای تامین منافع مردم سخن گفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی با کسبه، بازاریان و تجار شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان وجمعی از روحانیان و معتمدان این شهرستانها با بیان اینکه من خود را از همین مردم و موظف به پیگیری وحل مشکلات آنان می دانم گفت: سیستمی که برای ساماندهی مبادلات مرزی طراحی شده است دارای نواقصی است و من بیش از پنج ماه در برابر اجرای آن ایستادگی کردم و هم اکنون دولت پذیرفته که آن مصوبه را به نفع مردم اصلاح کند.

وی با بیان اینکه اصلاح این مصوبه موفقیت بزرگی برای مردم مناطق مرزی به شمار می رود افزود: کردستان از مجموعه‌ای از محرومیت ها رنج می برد و دغدغه اصلی من تلاش برای بهبود معیشت مرزنشینان بوده است.

مرادنیا به برگزاری مجدد جلسه‌ای در شنبه آینده در تهران و با حضور مسئولان برای پیدا کردن راه حلی منطقی و منصفانه برای ساماندهی مبادلات در بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود: به یقین یکی از مسایل مهم موضوع اعمال تخفیف های مناسب گمرکی است که تا این لحظه تخفیف ۲۰ درصدی قطعی است و تلاش می کنیم این تخفیف افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان از دیگر مسایل مهم و مطرح شده با مسئولان و تصمیم گیران کشوری را رفع محدودیت از کالاهای وارداتی دانست و اظهار داشت: معتقدیم که در کشور باید از یک قانون واحد تبعیت شود و همچنان واردات کالاهای دارای نمایندگی در کشور بتواند از بازارچه های مرزی استان وارد کشور شود.

مرادنیا با اذعان به اینکه خود را همواره خادم مردم می دانم و تلاش می‌کنم حداکثر امتیاز ممکن برای مردم مناطق مرزی را از مجاری قانونی کسب کنم از کسبه و بازاریان خواست با پرهیز از حاشیه به کار و امور روزمره خود بپردازند و از تشدید نگاه امنیتی به استان پرهیز کنند.

وی مردم مناطق مرزی کردستان را مردمانی دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور و نظام توصیف کرد و گفت: از معتمدین و روحانیون میخواهم فضا را تلطیف و در جهت کمک به استان با مسئولان همراهی و همدلی نشان دهند.

مقام عالی دولت در کردستان در ادامه سخنان خود مرزنشینان را به استفاده از تسهیلات دولتی کم بهره برای ایجاد شغل و رونق تولید فراخواند و گفت: وابستگی کامل به مراودات مرزی یک آسیب است و باید با گذر زمان میزان وابستگی به مرز کم شود.

وی از اجرای کارهای زیربنایی و مهم برای آینده استان نیز سخن به میان آورد و گفت: موضوعاتی همچون پیگیری منطقه آزاد، تخصیص منصفانه آب استان و راه آهن از جمله موارد قابل اعتنا برای توسعه استان است.

مرادنیا اضافه کرد: در سال‌جاری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای برای ساماندهی و تامین زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی اعتبار گذاشته شده است و همچنین برای منطقه ویژه اقتصادی بانه سه میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز