خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

خسارت سرما به ۱۳ هزار هکتار باغ کردستان/ جبران خسارات وارده به باغداران و کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ۴۱ هزار هکتار باغات استان کردستان بیش از ۱۳ هزار هکتار دچار خسارت سرمازدگی شده اند.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: برودت شدید هوا در روزهای ۲۶ الی ۲۹ فروردین سال‌جاری سبب ایجاد خسارت به باغات و زنبورستان‌های استان شد.

وی افزود: باتوجه به ارزیابی‌های انجام شده در بحث باغات ۱۸۵میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد که از این میزان ۸۵ درصد باغات و ۱۵ درصد زراعت دچار خسارت شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری صندوق بیمه استان در راستای حمایت های بیمه کشاورزی، از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان اقدام می‌کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: گندم محصول استراتژیک استان است براین اساس در راستای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر کشاورزان کردستانی با استفاده از توصیه های کارشناسان بخش نسبت به استفاده از ریزمغذی هاو کودهای لازم در مزارع گندم اقدام  کنند.

وی اظهار داشت:‌با توجه به پیش‌بینی تولید ۹۰۰ هزار تن گندم در استان، جلوگیری خسارات به این محصول نیازمند توجه بیشتر مدیران بخش کشاورزی به این مهم است. 

جعفری همچنین اهمیت آمایش سرزمینی را یادآور شد و گفت: در راستای استفاده بهینه از ذخایر آبی استان بایستی برنامه‌ریزی‌های هدف دار در اولویت قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز