خبرگزاری کار ایران

سهم کردستان در تولید توت‌فرنگی ۴۵ هزار تن است/ کشت توت‌فرنگی به روش هیدروپونیک در استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۸۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه بالغ بر 40 تا 45 هزار تن محصول توت فرنگی در استان کردستان تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد فرید سپری درجلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی توت فرنگی در استان اظهار کرد: نهمین همایش ملی یافته های کشاورزی با محوریت توت فرنگی در 19 و 20 اردیبهشت ماه در سنندج برگزار می شود.

وی آمار سطح زیر کشت توت فرنگی درکشور را حدود 4800 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان سهم استان 3200 هکتار برآورد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سالانه حدود 62 هزار تن توت فرنگی در کشور تولید می شود، تصریح کرد: سالانه بالغ بر  40 تا 45 هزار تن محصول توت فرنگی در استان کردستان تولید می‌شود.

سپری اظهار داشت: نسبت سطح زیر کشت توت فرنگی استان به کل کشور 63 درصد است که تولید 45 هزار تنی این محصول در استان بیانگر تولید 73 درصدی توت فرنگی کشور از کردستان است.  

وی میزان و عملکرد قابل تولید توت فرنگی استان را نسبت به میانگین کشوری وسیع دانست و خاطر نشان کرد: از 20 واحد گلخانه‌ای در سطح 4/5 هکتار در استان نیز 675 تن توت فرنگی در سال تولید می شود.

سپری اضافه کرد: گلخانه‌های تولید توت فرنگی استان در راستای فزونی کیفیت در حال شیفت پیدا کردن به گلخانه‌های هیدروپونیک هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز