خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

با تمام توان مشغول پیگیری مسائل مرزی استان هستیم/طرح پیله‌وری و تجارت سالم به زودی به ثمر خواهد نشست

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۱۶۹

استاندار کردستان با اشاره به وضعیت کولبران مرزی در روزهای آینده گفت: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و مفیدی برای رفع موانع و حل مشکلات مرزی انجام شده است که ان‌شاءالله آثار آن بزودی در زندگی مردم کردستان مشهود خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا با بیان این مطلب افزود:معیشت بسیاری از مرزنشینان مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و همه مسئولین ارشد استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم.

مرادنیا گفت: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده است، دلیلی برای  تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست و ما با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالفیم.

استاندار کردستان خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان، گفت: انتظار داریم مردم عزیز ضمن درک روند حل موضوع و توجه به این که شاید پیگیری‌های نمایندگان دولت کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا ان‌شاءالله مسئولین به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.

وی گفت: اساساً دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم کردستان به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند نه کولبر. مطمئناً این مژده را خواهیم داد که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان و صبر و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره‌  آن را خواهند دید.

استاندار کردستان گفت: آماده شنیدن طرح‌های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم عزیز و کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس آن به مسئولین هستیم و امیدواریم به زودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبرهای خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز