خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از دو تُن آرد غیر مرتبط با نوع پخت نان در بیجار

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۰۴

مسئول نمایندگی استاندارد بیجار از جمع آوری و عودت 2800 کیلوگرم آرد غیر متناسب با نوع نان پخت شده توسط کارشناسان این اداره کل در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی سحری با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از چهار واحد نانوایی سنگک پزی که در قالب گشت مشترکی توسط کارشناسان استاندارد، شبکه بهداشت و صنعت معدن و تجارت در شهرستان بیجار انجام شد مقدار 2 تُن و 800 کیلو گرم آرد مخصوص پخت نان لواش که در این سنگک پزیها توزیع شده بود مشاهده و به نماینده صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد. 

وی با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران 8 نوع آرد شامل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، کامل، ماکارونی و سمولینا تعریف شده است، افزود: استفاده از آرد متناسب در پخت نان، در کیفیت نان تأثیر بسزایی دارد.

مسئول نمایندگی استاندارد در بیجار اظهار داشت: زمانی که یک شهروند مدت زمان طولانی در صف نان سنگک منتظر می شود، انتظار دارد نانی با کیفیت مناسب، مرغوب، غنی و کامل دریافت کند، اما متاسفانه نتایج بازرسی از چهار نانوایی پخت نان سنگک در بیجار برای تناسب آرد استفاده شده با نان پخته شده این بود که در این نانوایی ها به جای استفاده از آرد مخصوص نان سنگک از آرد لواش و تافتون استفاده شده است.

 سحری از شهروندان خواست تا درصورت  مشاهده هر گونه موارد مصرف آرد غیر متناسب با نان پخته شده، مراتب را به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز