خبرگزاری کار ایران

اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

مقدمات احداث دو واحد گاوداری شیری در استان فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۰۱

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با پیگیری های استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مقدمات احداث دو واحد بزرگ گاوداری شیری هرکدام به ظرفیت 3000 راس در شهرستانهای بیجار و دهگلان فراهم شده است.

فرزاد معاونی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: وجود گاوداری‌های صنعتی بزرگ در سطح استان افزون بر فزونی تولید شیر خام و گوشت قرمز از لحاظ کیفیت شیر تولیدی و پایین بودن بار میکروبی آن نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی می‌تواند به عنوان یک منبع بسیار مهم در تولید تلیسه عمل کند و موجب رونق گاوداری در قالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وجود سه واحد بزرگ صنعتی گاو شیری در استان، اظهار داشت: گاوداری 2500 راسی و دو واحد گاوداری به ظرفیت 1000 راس، در شهرستان های قروه، دهگلان و مریوان احداث شده که زمینه اشتغالزایی را برای ۲۶۰ نفر فراهم کرده است.

 معاونی ادامه داد: این سه واحد بزرگ گاوداری به ترتیب با  2100 - 500 و 750 راس دام در حال فعالیت و تکمیل ظرفیت هستند.

 وی عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مقدمات احداث دو واحد بزرگ گاوداری شیری هرکدام به ظرفیت 3000 راس در شهرستانهای بیجار و دهگلان با سرمایه گذاری مستقیم بیناد مستضعفان انقلاب اسلامی فراهم شده است.

به گفته معاونی، در صورت به بهره برداری رسیدن این واحدها میزان 67200 تن شیر خام، 660 تن گوشت قرمز، تعداد1500 راس تلیسه و نیز زمینه اشتغال300 نفر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز