خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان خبر داد:

عزم جدی دولت بر هزینه کرد اعتبارات در راستای ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۵۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان از عزم جدی دولت بر هزینه کرد اعتبارات طرح‌های تولیدی در راستای ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی زاده شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان، با بیان اینکه در شیوه نامه ابلاغ تسهیلات دولت تاکید زیادی بر بحث نظارت بر فرآیند کار دارد، گفت: هدف دولت صرفا توزیع اعتبار در کشور نبوده و راستی آزمایی و هزینه درست برای رسیدن به هدف دولت، مدنظر است.

وی افزود: در طرح رفع موانع تولید به رغم شرایط بسیار خوبی که دولت و شورای اقتصاد در نظر گرفته بودند، که به واحدهای تولیدی بدهکار کمک شود و به واقع تسهیلات پرداخت می شد، راستی آزمایی با حضور نماینده استانداری، نماینده سازمان برنامه بودجه، صنعت معدن و جهاد کشاورزی انجام و مشخص شد که واقعا بخشی از آنها در جای خود هزینه نشده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: هدف از صرف این اعتبارات رفع موانع تولید بوده و مقرر شد اعتبارات پرداختی به تولید کمک کند اما متاسفانه در بخشی از آنها صرف حل و فصل بدهی واحد تولیدی به بانک ها شد در حالیکه هدف این نبود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری همواره بر هزینه این اعتبارات در راستای ایجاد اشتغال تاکید دارد، گفت: در این راستا ماموریتی هم به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که گزارش نظارتی اعلام کند و تخصیص بعدی طرح اشتغال و توسعه روستایی منوط به ارائه گزارش است.

نصراللهی زاده ادامه داد: هدف از این کار مچ گیری نیست بلکه با توجه به اینکه امروز در کشور هیچ مسئله ای مهمتر از اشتغال نیست، قصد این است که تمام منابعی که دولت به این مسئله اختصاص داده، در این راستا هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت در سال 97 اهداف بزرگتری در زمینه اشتغال دارد و منابع قابل توجهی هم به این بخش اختصاص داده، در سال 97 بخشی از اعتبارات پروژه های عمرانی را با این هدف که این منابع در راستای ایجاد اشتغال هزینه شود کاهش داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با تاکید بر اینکه عملکرد بانک ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه سنجیده می شود، گفت: چنانچه در فرآیند کار مشکلی هست باید آنها را شناسایی و دسته‌بندی کنیم و در جهت رفع آنها گام برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز