خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

پیش‌بینی تولید بیش از ۳۷ هزارتن جو از مزارع کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۴۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود ۳۷ هزار و ۹۷۱ تن جو در این استان تولید شود.

به گزارش ایلنا، محمد فرید سپری در اولین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان ۳۳هزار هکتار گندم آبی و ۵۲۵ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال قریب به ۸۵۸ هزار و ۲۳۵ تن گندم در استان تولید شود که از این مقدار ۱۶۳هزار و ۶۳۵ تن گندم آبی و ۶۹۴ هزار و ۶۰۰ تن نیز گندم دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای خرید تضمینی گندم و با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می شود ۷۳۲ هزار و ۸۳۵ تن گندم خریداری شود.

سپری عنوان کرد: بالغ بر ۸۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد که با افزایش ۲۱ مرکز در مجموع ۱۰۱ مرکز خرید در سال جاری آمادگی خرید تضمینی گندم را دارند.

وی همچنین با اشاره به کشت جو یادآور شد: قریب به ۲۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص دارد که پیش بینی می شود از ۳۷ هزار و ۹۷۱ تن جو تولیدی ۱۰ هزار و ۲۷۸ تن آن خریداری شود.

به گفته سپری در حال حاضر ۹۳۶۱ نفر کشاورز جوکار در استان کردستان فعالیت می کنند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با توجه به اهمیت کشت کلزا در سال زراعی جاری برای کشت این محصول ۲۱۸۸ هکتار مکان یابی شد که از این مقدار ۲۰۵۶ هکتارو نیم  کلزا کشت شد.

سپری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲۲ نفر کشاورز کلزا کار در استان کردستان فعالیت می کنند، اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از  ۴هزار و ۷۳۲ تن کلزا در استان تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز