خبرگزاری کار ایران

در راستای مصوبه وزارت نیرو؛

اولین نیروگاه خورشیدی خانگی در سقز وارد مدار شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۳۶

در راستای مصوبه وزارت‌نیرو مبنی بر خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک بخش خصوصی، اولین نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید 5 کیلووات توسط مشترک خانگی سقزی وارد مدار شد.

به گزارش ایلنا، فرید مظهری ضمن اعلام خبر فوق گفت: این نیروگاه سومین نیروگاه خورشیدی استان کردستان است که توسط مشترکین خانگی احداث و پس از نظارت و کنترل لازم بر نحوه ساخت و تجهیزات آن طبق دستورالعمل فنی مربوطه، رسماً به شبکه سراسری متصل شده است.

وی افزود: قرار است پس از هماهنگی لازم با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری ایران اولین پرداختی به حساب مالک نیروگاه فوق در پایان اردیبهشت ماه سال جاری واریز شود.

وی یادآور شد: هزینه نصب و بهره برداری یک کیلووات سامانه خورشیدی حدود 55 میلیون ریال است و برای یک سامانه 5 کیلواتی خورشیدی برای واحدهای مسکونی ویژه مشترکین خانگی، حدود 270 میلیون ریال هزینه لازم است که می بایست توسط متقاضی پرداخت شود. مدت زمان بازگشت هزینه سرمایه گذاری شده توسط متقاضی با توجه به نرخ خرید برق حدود 4 سال است.

مظهری با بیان اینکه سرمایه گذاری در انرژی های نو برای مشترکین خانگی با این مقدار کم سرمایه، بسیار مقرون به صرفه است، تصریح کرد: مبلغ فروش ماهیانه برق برای سامانه های خورشیدی 5 کیلوواتی منصوبه در منازل مسکونی به طور میانگین حدود 6 میلیون ریال است که با توجه به رقم افزایش سالانه این رقم هم تغییرات اندکی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز