خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی کردستان:

رشد 41 درصدی آمار مسافران مقیم در استان کردستان/ بانه پیشتاز در جذب گردشگر

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۶۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: ۲۱۳ هزار و ۲۰۱ نفر از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ششم فروردین ۹۷ در مراکز اقامتی این استان اسکان داده شدند.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ششم فروردین سال ۹۷ نیز، ۷۴۸ هزار و ۷۱ نفر از جاذبه‌‌‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، تجاری و روستاهای هدف گردشگری استان کردستان بازدید کردند.

به گفته وی، همچنین راهنمایان گردشگری مستقر در مراکز اطلاع‌‌‌رسانی، اقلام تبلیغاتی شامل: نقشه، بروشور، کاتالوگ، سی‌دی معرفی استان و... را در مبادی ورودی شهرها، موزه‌‌‌ها و مناطق گردشگری استان در میان مسافران و مهمانان نوروزی توزیع می‌‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: در این مدت، شهرهای بانه با ۶۲ هزار و ۴۱۵ نفر، سنندج با ۴۱ هزار و ۸۸۴ نفر و مریوان با ۳۸ هزار و ۲۹۰ نفر بیشترین آمار مسافران مقیم را به خود اختصاص داده‌‌اند.

علوی همچنین به فعالیت مستمر گروه‌‌های نظارتی طی ایام تعطیلات نوروز اشاره و تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از دو هزار و ۳۵۶ مورد بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات‌‌‌رسان به گردشگران در داخل شهرها، روستاها و جاده‌های مواصلاتی صورت گرفته و طی این بازدیدها ۲۸۴ مورد تذکر، یک مورد تشکیل پرونده، یک مورد اخطار کتبی و چهار مورد از این اماکن نیز تعلیق شده است.

وی با اشاره به استقبال پرشور گردشگران نوروزی از آیین‌ها، آثار تاریخی، طبیعی، تجاری، روستاهای هدف گردشگری، خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از آثار مختلف استان ۷۹ درصد نسبت سال قبل در همین تاریخ رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز