خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان ثبت احوال کشور:

پایگاه ثبت احوال در هر ثانیه پاسخگوی شش هزار استعلام در کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۷۰

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور گفت: این پایگاه در ثانیه حدود شش هزار استعلام را در ۲۰۰ هزار نقطه کشور پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر صارمی روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر کل قبلی ثبت احوال کردستان با بیان اینکه بالغ بر ۱۷ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور تا پایان سال گذشته صادر شده است، گفت: در سه ماهه پایان سال گذشته ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی انجام شده و امسال نیز پروژه صدور کارت هوشمند ملی به پایان می رسد.

وی درباره وظایف سازمان ثبت احوال بیان داشت: ثبت رویدادهای حیاتی، ولادت، مرگ، ازدواج و مهاجرت در کنار تولید و انتشار آمارهای جمعیتی است.

صارمی با تاکید بر به روز بودن ثبت احوال خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال یکی از اداراتی است که از نظر الکترونیکی شدن خیلی پیشرفت داشته است و در این حوزه جزو سازمان های پیشرو محسوب می شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال متولی پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور است. این پایگاه به عنوان زیرساختی ترین پایگاه انسانی و زمینه ساز اصلی شکل گیری دولت الکترونیک است زیرا در این پایگاه اسناد سجلی مربوط به بیش از ۱۲۰ میلیون ایرانی زنده و فوت شده از ابتدای تشکیل سازمان ثبت را در خود جای داده است و مرتبا به روز رسانی می شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان ثبت احوال با سازمان های دیگر، عنوان کرد: به پایگاه ثبت احوال بیش از ۱۲۰ وزارت خانه و اداره نهاد عمومی و خصوصی متصل هستند و به صورت آنلاین از این پایگاه استفاده می کنند و خدمات هویتی اشخاص را دریافت می کنند. این پایگاه در ثانیه حدود ۶ هزار استعلام را در ۲۰۰ هزار نقطه کشور پاسخ می دهد.

لازم به ذکر است در این ایین محسن آقایی تودیع و حسن صومی به عنوان مدیکر کل ثبت احوال کردستان معارفه شد.ش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز