خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان عنوان کرد:

شهرداری‌ها طرح‌های بدون پیوست زیست محیطی را اجرا نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۳۱

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها به موضوع حمل و نقل و محیط زیست توجه بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: شهرداری‌ها طرح‌ها را بدون پیوست زیست محیطی در شهرها اجرا نکنند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری روز سه‌شنبه در همایش شهرداران شهرهای استان اظهار کرد: برای دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها در ایام نوروز تعطیلی وجود ندارد و آنها باید به صورت مرتب به شهروندان خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداران باید شهرها را متناسب با فرهنگ مردم منطقه آماده کنند، تاکید کرد: ساماندهی ورودی شهرها، لکه گیری، خط کشی، رنگ آمیزی جداول و بویژه توجه به ساماندهی سرویس های بهداشتی بخصوص در شهرهای گردشگر پذیرتر چون سنندج، بانه و مریوان از جمله تکالیف اصلی شهرداری‌ها در این ایام است.

وی با اشاره به لزوم تزریق شور و نشاط به جامعه خاطرنشان کرد: یکی از نقش های کلیدی که شهرداری‌ها می‌توانند ایفا کنند نقش فرهنگی است؛ شاید در گذشته به این مهم توجه نشده اما امروزه دیگر رویکرد قدیمی به شهر و شهروندان پاسخگو نیست و چون هر روز به جمعیت شهرنشین و مطالبات مردمی افزوده می‌شود، لذا شهرداری‌ها باید از ابتکار و خلاقیت برای اداره شهرها استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به محدود بودن منابع و نامحدود بودن نیازها، گفت: چگونگی اولویت بندی این نیازها و تخصیص منابع به آنها برای مدیران بسیار مهم است و یک سازمان یا نهاد چون شهرداری زمانی می تواند نقش خود را به درستی ایفا کند که نیازسنجی درستی انجام بدهد و در کنار این موضوع شهرداریها باید بحث آموزش پرسنل در سال آینده را در سرلوحه کار قرار بدهند.

قادری در ادامه به بحث شوراها پرداخت و با بیان اینکه دولت و شوراهای شهر هر کدام دارای نقش مشخصی هستند، افزود: در خصوص شورا دو کلید واژه مهم یعنی مشارکت و نظارت وجود دارد و شوراها غیر از این دو مورد نقشی ندارند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز شوراها از دخالت در مسائل پرسنلی شهرداریها، یادآور شد: در برخی شهرها از گذشته شوراها به اندازه ای نیروی مازاد به شهرداریها تحمیل کرده اند که موجب شده است اکنون شهرداریها در پرداخت حقوق پرسنل دچار مشکل شوند.

 قادری در ادامه گفت: اما در نقطه مقابل در برخی شهرهای استان چون شوراها و شهرداریها در چهارچوب قانون عمل کرده اند، مشکلی از بابت حقوق پرسنل خود ندارند که ناشی از وجود نظم در شورا و شهرداری است.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراهای شهر این است که مردم را در اداره امور شهرها مشارکت و نظارتهای لازم را انجام دهند و وظیفه دولت نیز در ارتباط با شهرداریها، هدایت، حمایت و نظارت می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: شهرداریها موظفند منابع پایدار درآمدی را تعریف نمایند و دولت هم مکلف به حمایت از شهرداریها است.

 قادری با بیان اینکه شهرداریها به موضوع حمل و نقل و محیط زیست توجه بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: شهرداریها طرحها را بدون پیوست زیست محیطی در شهرها اجرا نکنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای کوچک هم باید به این مسائل توجه کنند، گفت: این شهرها در آینده تبدیل به سکونتگاه هایی با جمعیت بالا خواهند شد.

معاون استاندار کردستان افزود: ممکن است شهرداریها با توجه به توان مالی موجود نتوانند پروژه های بزرگ مقیاس اجرا کنند، اما از پروژه های کوچک مقیاس آغاز کنند که می تواند رضایتمندی مردم را ارتقا دهد.

قادری تاکید کرد: شهرداری هایی که در مسائل فرهنگی و تعاملات اجتماعی وارد شوند، موفق تر از شهرداری هایی هستند که صرفا به مسائل کالبدی و فیزیکی در شهرها توجه می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز