خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۹ درصدی حجم کل مبادلات کردستان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۴۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حجم کل مبادلات در یازده ماه امسال ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار تن معادل ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال از کل مرز های استان بالغ بر ۵۷۷ هزار تن کالا صادر شده است، افزود: ارزش این میزان کالا نیز ۴۱۳ میلیون دلار برآورد شده است که در قیاس با مدت مشابه سال پیش از نظر وزنی ۴ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات از مرز باشماق صورت می گیرد، گفت: امسال نیز یک میلیون و ۲۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۲ میلیون دلار از مرز باشماق صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش نیز از نظر وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۹ درصد افزایش داشته است.

دره وزمی اظهار داشت: در این مدت از کل مرز های استان بالغ بر ۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون دلار وارد شده است که در قیاس با مدت مشابه سال پیش از نظر وزنی ۱۱۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۰۹ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به مقوله ترانزیت در استان هم اشاره ای کرد و گفت: بالغ بر ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار تن به ارزش ۴ میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار در مدت مذکور ترانزیت صورت گرفته است که از نظر وزنی ۷۵ درصد و به لحاظ ارزشی نیز ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشته است.

دره وزمی خاطر نشان کرد: جمع کل مبادلات استان در این مدت  ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار تعیین شده است که به لحاظ وزنی ۴۷ درصد و از نظر ارزشی ۵۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی به آمار کل مبادلات استان منتهی به ۱۱ ماهه امسال نیز اشاره و عنوان کرد: ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار مبادلات استان صورت گرفته که در قیاس با مدت مشابه سال پیش به لحاظ وزنی ۴۷ درصد و از نظر ارزشی نیز ۵۹ درصد رشد را نمایش می دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز