خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق مطرح کرد:

کردستان عراق در جهت تحکیم پیوند فرهنگی با کردستان ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۶۰

معاون وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق گفت: اقلیم آمادگی همکاری در هر نوع با جمهوری اسلامی ایران را دارد، چرا که معتقدیم این پیوند فرهنگی و تاریخی باید با همکاری و ارتباط بیشتر محکم تر از گذشته شود.

به گزارش ایلنا، سالار عثمان روز یکشنبه در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان با بیان اینکه کتاب امروز بهانه‌ای برای گردهم آمدن در کنار یکدیگر شده است، افزود: خرسندم که چنین رویدادی در سنندج، شهر هنرمندان بزرگ کرُد رخ داده است.

وی تعامل ایران و اقلیم را دارای ریشه تاریخی خواند و اظهار داشت: کردستان ایران و کردستان عراق دارای مشترکات زیادی در زمینه های مختلفی هستند که مشترکات فرهنگی و نزدیک به هم، نمونه بارز این مهم است.

عثمان حسین عنوان کرد: اقلیم آمادگی همکاری در هر نوع با جمهوری اسلامی ایران را دارد، چرا که معتقدیم این پیوند فرهنگی و تاریخی باید با همکاری و ارتباط بیشتر محکم تر از گذشته شود. 

معاون وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق ادامه داد: افزون بر همکاری در حوزه های مشترک بنا داریم نشست‌های مشترکی را در راستای ارتباط وسیع تر با مسئولان استان کردستان برگزار کنیم.

عثمان حسین با اشاره به گشودن دریچه ای از خرد و بینش نزد کتابخوانان گفت: کتاب در هدایت بخشی به افکار و ایده های متمایز می تواند نقش مهمی را ایفا می کند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین و کارآمدترین راه برای پرورش و گشودن فکر و اندیشه خوانش کتاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز