خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد کردستان مطرح کرد:

کمیته امداد کردستان برای ۱۴۵۰ مددجوی روستایی شغل ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۳۳

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان گفت: کمیته امداد استان کردستان برای ایجاد هزار و ۴۵۰ طرح اشتغال ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری به مددجویان روستایی پرداخت‌کرده است.

به گزارش ایلنا، فرشید جهان‌بین با بیان اینکه ۵۱ درصد و بیش از ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف این نهاد در روستاهای این استان زندگی می‌کنند، گفت: ایجاد اشتغال برای این افراد امری مهم برای جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و مشکلات بعدی آن همچون بیکاری و حاشیه‌نشینی است.

وی ضمن بیان اینکه مددجویان روستایی می‌توانند با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال این نهاد به ایجاد طرح‌های اشتغال متناسب با ظرفیت مناطق روستایی خود اقدام کنند، افزود: کمیته امداد از طرح‌های اشتغال مددجویان حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم از طریق خدمات حوزه اشتغال این نهاد برای این خانوارها منبع درآمد مناسب ایجاد شود.

جهان‌بین ضمن اشاره به اینکه ۴۷ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان کردستان در سال جاری به مددجویان روستایی پرداخت‌شده است، گفت: برای ایجاد هزار و ۴۵۰ طرح اشتغال برای این افراد،  ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین طرح‌های ایجادشده در روستاها، مربوط به طرح‌های دام‌پروری به میزان ۶۵ درصد بوده است، افزود: همچنین ۱۵ درصد کشاورزی و باغداری و ۳۵ درصد هم در قالب طرح‌های اشتغال قالی‌بافی، صنایع‌دستی، حمل‌ونقل و خدمات بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان افزود: همچنین ۲۸ درصد از مجریان طرح‌های ایجادی زن و ۷۲ درصد نیز مرد بوده‌اند.

وی گفت: در جهت اثربخشی و پایدارسازی طرح‌های ایجادی در روستاها، همچنین تعداد ۸۸۰ نفر از متقاضیان طرح‌های اشتغال از طریق دوره‌های آموزشی بلندمدت بازار محور آموزش داده‌شده اندکه پس از اخذ مهارت مناسب و دریافت تسهیلات موفق به راه‌اندازی کسب‌وکار مربوطه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز