خبرگزاری کار ایران

اسحاق ابراهیمی مطرح کرد:

اشتغال ۷۵۰ زندانی در کارگاه‌های تولیدی داخل زندان‌های کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۰۱۱

مدیرکل زندان‌های کردستان با تأکید بر لزوم اشتغال زندانیان گفت: ۷۵۰ زندانی در کارگاه‌های تولیدی داخل زندان‌های کردستان مشغول به کار هستند

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و فرصت های موجود در استان و ایجاد زمینه های اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان تفاهمنامه همکاری میان اداره کل زندانهای کردستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.  

وی اظهار داشت: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مددجویان در حبس و خانواده‌های آنان و همچنین زندانیان آزاد شده که دارای گواهینامه‌های مهارت باشند از آموزش‌ها، تسهیلات و اقدامات حمایتی و توانبخشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه اشتغال در جامعه بهره‌مند خواهند شد.  

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 8031 نفر از زندانیان در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، بیان داشت: با توجه به تعاملات بسیار خوب و هدفمند میان اداره کل فنی و حرفه‌ای و همچنین اداره کل زندانها، آموزش های فنی و حرفه‌ای در بیش از 50 رشته که در جامعه نیاز بازار کار به آنها احساس می شود تدوین و توسط مربیان مراکز فنی و حرفه ای استان به زندانیان آموزش داده می شود.  

مدیر کل زندان های کردستان از اشتغال به کار بیش از 750 نفر زندانیان استان در کارگاه های داخل و خارج از زندان سخن به میان آورد و گفت: در راستای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی مجازات زندان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس و پس از کسب مجوز از مقامات قضائی، تعدادی از زندانیان در کارگاه های داخل و یا خارج از زندان مشغول به کار شده و از این طریق ضمن کسب مهارت های شغلی، برای خود و خانواده هایشان روزی حلال کسب می نمایند.  

مدیرکل زندانهای کردستان با اشاره به روند اجرای تفاهم نامه منعقد شده میان این دو مجموعه اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این تفاهم‌نامه کارشناسان خود را به زندان‌های استان برای آموزش و  آشنایی مددجویان و خانواده‌ها تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان با نحوه تشکیل تعاونی و کار در قالب تشکل های تعاونی اعزام خواهد کرد.  

وی در این‌باره افزود: اداره کل زندان‌ها نیز موظف خواهد بود ضمن ساماندهی زندانیان دارای گواهینامه مهارت، شرایط تشکیل کلاس‌های آموزشی برای آنان در مراکز اصلاحی و تربیتی را فراهم کند و درباره خانواده‌های زندانیان نیز کلاس‌ها به صورت جداگانه در محل انجمن‌های حمایت زندانیان برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز