خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان مطرح کرد:

عملکرد دهیاری می‌تواند جمعیت روستایی را تثبیت کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۷۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: دهیاری نقش مهمی در توسعه و آبادانی روستا دارد و می‌تواند با عملکرد مناسب جمعیت روستایی را تثبیت کند.

به گزارش ایلنا، کوروش مرادی روز چهارشنبه در اولین همایش استانی همپا در سنندج، گفت: توسعه روستایی در دنیا بعد از جنگ دوم جهانی و در اروپا کم‌کم شروع شد که در ادامه این توسعه در کشور ما هم قبل از انقلاب توسعه کشاورزی شروع شد اما متاسفانه تمام جوانب توسعه روستایی در این برنامه دیده نشده بود.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور پر کردن خلاهای موجود دستوراتی توسط امام راحل صادر شد برای تشکیل نهادهای مکمل توسعه از جمله بسیج سازندگی، جهاد سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که این نهادها عمدتا نقش توسعه در روستاها را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دهیاری‌ها برای پایداری و تثبیت جمعیت در روستاها بسیار حائز اهمیت بوده است، عنوان کرد: امسال ۴۸ میلیارد تومان بودجه برای دهیاری های استان کردستان کردستان اختصاص یافته که توسط دهیاران، بخشداران و فرمانداران در پروژه های عمرانی روستاها هزینه شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۹۲ دهیاری در استان وجود دارد و پیشنهاد تاسیس ۳۰ دهیاری دیگر در حال بررسی بوده و مقدمات آن انجام شده است.

مرادی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۳۸۳ پروژه با ارزش ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح شده است.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه توانمندی های روستاییان در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه برای نمایش توانمندی های روستایی سنن و آداب و غذا در ۱۵ تا ۱۸ اسفند با حضور ۳۱ استان کشور در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز