خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار کردستان مطرح کرد:

بروکراسی ساختار اداری سد راه فعالیت بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۰۳

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: بروکراسی ساختارهای اداری بر دامنه مشکلات جذب سرمایه‌گذاری افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی روز پنجشنبه در بیست و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سنندج، گفت: تولید شغل و رونق اقتصادی با حمایت از بخش خصوصی میسر می شود و تحقق این مهم در گرو تنظیم تعامل بین این دو بخش است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی کشور با اجرای صحیح سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نمود می‌یابد، اظهار داشت: بروکراسی ساختارهای اداری بعضا بر دامنه مشکلات جذب سرمایه‌گذاری افزوده است، از این رو با بازنگری و آسیب شناسی مشکلات فراروی جذب سرمایه گذاری در استان نیز این موانع در نشست مشترک بخش دولتی و خصوصی مطرح می شود.

فیروزی افزود: در گذشته رویه‌های غلطی در ادارات برای صدور مجوزهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی وجود داشت که هم اکنون نیز این مشکلات وجود دارند، بر همین مبنا برگزاری نشست دولت و بخش خصوصی برای کاهش این مشکلات و افزایش و تنظیم تعاملات لازم است.

فیروزی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید راهکارهای مناسب برای زدودن و اصلاح رویه های زائد و ناکارآمد پیدا کنند، ادامه داد: رویه های نامناسب موجود فضای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان رویه های نامناسب سد راه فعالیت های بخش خصوصی را دارای دو وجه استانی و ملی ارزیابی کرد و اظهار داشت: در برخی از استانها همه به یک صورت به قانون عمل نمی کنند و روش های گوناگون و مختلفی را در اجرا پیش می گیرند و همین امر موجب عملکرد بهتر آنها شده است.

فیروزی برخی رویه های نامناسب را نیز در سطح ملی دانست و گفت: مسائلی نیز وجود دارند که رویه نیستند، بلکه قانون هستند که باید آنها را شناسایی و به شورای گفتگوی ملی که سه قوه در آن حضور دارند ارجاع شود تا برای اصلاح به مجلس فرستاده شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه به وضعیت توپوگرافی، گرانی و کمبود زمین در استان برای فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی نیز گریزی زد گفت: ما در کردستان زمین فراوان در اختیار نداریم، در نتیجه تنها راه موجود توسعه شهرک‌های صنعتی در استان است که خوشبختانه اقدامات مناسبی در دولت تدبیر وامید برای ایجاد شهرک های صنعتی انجام شده است.

 فیروزی فعالان بخش خصوصی را به پرهیز از کلی گویی و کلی نگری در مسایل اقتصادی توصیه کرد و گفت: ما نباید با مسائل اقتصادی بصورت کلی برخورد کنیم، بلکه باید مسائل را بصورت جز به جز بررسی و حل و فصل کنیم تا به نتایج عملی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز