خبرگزاری کار ایران

مظهر اسلامی نیا:

انهدام ۴۹ قلم مکمل ورزشی به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیون ریال در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۸۹

دبیر کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۴۹ قلم مکمل ورزشی به ارزش ریالی ۱۰۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال در ۱۰ ماهه امسال در کردستان منهدم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مظهر اسلامی نیا روز چهارشنبه در هشتمین جلسه کمیته محصولات سلامت محور در سنندج، گفت: همه بر مشکلات موجود در جامعه واقف هستیم و در این میان جوانان با الگوپذیری اشتباه از برنامه های ماهواره ای به سمت و سوی ورزشی که بعضا برای جلوه گری است سوق داده شده اند.

وی اظهار داشت: تمایل و رغبت جوانان به ورزش زمینه را برای سوء استفاده برخی از باشگاه های ورزشی، با عرضه مکمل های ورزشی که بعضا قاچاق و بی کیفیت است فراهم کرده است.

اسلامی نیا با بیان اینکه اساسا استفاده از مکمل های ورزشی مخصوص مرحله قهرمانی است، گفت: محصولاتی که از مجرای قانونی و با برچسب اصالت کالا خود را می نمایند در داروخانه ها از سوی افراد ذیصلاح و نیز متناسب با شرایط جسمانی شخص عرضه و توزیع می شود.

دبیر کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در این راستا وزارت بهداشت با اتخاذ تمهیدات فرهنگی از قبیل برگزاری نمایشگاه محصولات ورزشی، تشکیل ۱۸۰ کلاس آموزشی برای ۸ هزار و ۳۹۳ نفر در مقطع دبیرستان در ۱۰ ماهه سال جاری از جمله اقدامات انجام شده در این حیطه قلمداد می شود.

 اسلامی نیا ادامه داد: از حیث نظارت نیز ۱۷۵ مورد بازرسی و گشت مشترک از باشگاه های ورزشی و تعداد ۳۸۰ بازرسی از عطاری ها و مراکز فروش مکمل در مدت مذکور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۶ قلم مکمل ورزشی در ۱۰ ماهه امسال توقیف شده است، گفت: ارزش ریالی مکمل توقیف شده نیز ۱۶۱ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال برآورد شده است.

به گفته اسلامی نیا، طی این مدت نیز ۴۹ قلم مکمل ورزشی به ارزش ریالی ۱۰۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال منهدم شده است.

در این جلسه جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم از بازرسی و گشت مشترک از ۶۵ مورد از انبار های مجوز دار در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا شناسایی انبار های غیر مجاز جهت ممانعت از ورود کالای قاچاق نیز در دستور کار دستگاه های متولی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز