خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

کارگر، نیروی محرکه چرخ اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۳۵۹

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگر به عنوان قشر شریف و نیروی محرکه چرخ اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد مرادی روز شنبه در مراسم جشن بزرگ کارگری و کارفرمایی در سنندج، گفت: جشن حقیقی روزی است که تبعیض و شکاف طبقاتی و فقر رو به نزول و کاهش باشد و نیز تعامل مطلوبی بین کارگر و کارفرما برقرار شود.

وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران جامعه هستند، اظهار داشت: چنانچه جایگاه کارفرمایان در جامعه کمرنگ شود نیروی محرکه جامعه تعطیل و متوقف می‌شود و اگر نقش کارگر به عنوان بازوی این نیرو در چرخه اقتصاد دیده نشود نیز شرایط بغرنجی کشور را فرا می‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه ثروت دارای خیر و برکت است، گفت: این مهم در صورتی خیر است که نزد افراد صالح جهت تولید و اشتغال و نیز رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرفه کارگری پیشه ای مقدس و مبارک است، افزود: دور از ذهن نیست اگر بیان شود که انقلاب اسلامی با حمایت قشر کارگر و کارفرما به ثمر رسید؛ از این رو مسئولان نظام مدیون چنین افرادی هستند.

مرادی عنوان کرد: برای رسیدن به رشد و توسعه و نیز تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی، اجرا و عملیاتی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی مهم و بلکه ضروری است که تحقق آن به جزم عزم افزون تر کارگزاران بر می گردد.

در این مراسم نیز نماینده کارگران کردستان با بیان این مطلب که به رغم نقش سازنده قشر کارگر در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بعد از انقلاب جایگاه کارگران بدلیل عدم امنیت شغلی و فقدان امنیت سرمایه گذاری کارفرما نیز در خور و منزلت این صنوف نیست چراکه بعضا شاهد دستمزد یک سوم خط فقر کارگران در استان هستیم.

شاکر ابراهیمی خواستار توجه فراوان به این قشر شد و اظهار داشت: تثبیت شغل و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی مسئولان نیز از جمله مطالبه اصلی کارگران تلقی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز